0

قالیباف خطاب به رئیسی: بانک مرکزی باید مجوز استخراج رمز ارز را صادر کند

محمد باقر قالیباف, رییس مجلس شورای اسلامی

هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه استخراج رمز ارزها را مغایر قانون دانسته و گفته است بانک مرکزی باید مسئولیت صدور مجوز استخراج رمز ارزها را بر عهده بگیرد.

آبان سال گذشته بود که دولت «آیین نامه استخراج رمز دارایی ها» را ابلاغ کرد. در این آیین نامه صدور هر گونه مجوز استخراج رمزارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان های مناطق آزاد تجاری-صنعتی واگذار شده که باید با هماهنگی وزارت نیرو برای تامین برق یا وزارت نفت برای تامین گاز یا سوخت فسیلی صورت بگیرد.

حال هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که زیر مجموعه مجلس است و باید این آیین نامه را تایید کند به آن ایراد قانونی وارد کرده است. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، اعطای مجوز استخراج رمزارز را بر عهده بانک مرکزی دانسته و در نامه ای به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، عنوان کرده واگذاری این تکلیف به وزارت صمت یا سازمان های مناطق آزاد مغایر با قانون است.

در نامه قالیباف به رئیسی آمده است، رأی مقدماتی هیات تطبیق مغایرت قانونی اعطای این اختیار به وزارت صمت را ذکر کرده بود اما دولت بخش مربوط به این اختیار را اصلاح نکرد.

پیش از این در مرداد ماه ۹۸ نیز دولت وقت با ابلاغ آیین نامه فرایند استخراج رمز ارزها، وزارت صمت را متولی اعطای مجوز کرده بود. حال با ایراد مجلس به آیین نامه دولت سیزدهم به نظر می رسد دولت مجبور به تغییر این آیین نامه باشد و متولی اعطای مجوز برای استخراج رمز ارز، بانک مرکزی خواهد شد.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!