0

ناصرخسرو در فضای مجازی / خرید و فروش دارو در فضای مجازی

خرید و فروش دارو در فضای مجازی, داروخانه اینترنتی آنلاین

این روزها برخی داروها در داروخانه‌ها نایاب شده است اما دلالان در فضای مجازی منبع همه داروها هستند.

طبق اعلام مراجع قانونی خرید وفروش دارو در فضای مجازی ممنوع است.

روزنامه خراسان گزارشی درباره جولان دلالان دارو در فضای مجازی منتشر کرده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

آرنج‌هایش را روی زانو گذاشته و دستانش زیر چانه قفل شده است. کنارش می‌نشینم تا چند لحظه‌ای با او همکلام شوم. از مهسا برایم می‌گوید؛ دختر 8 ساله‌اش که تشنج می‌کند و حالا چند روزی است داروی ضدتشنج او در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود. پدرش می‌گوید: «حاضرم همه زندگی‌ام را بدهم و هرطور شده دارویش را پیدا کنم».

هر دارویی که بخواهید داریم

با یکی از اعضای گروه وارد گفت‌وگو می‌شوم. فهرست کاملی از داروهای کمیاب را برایم می‌فرستد. کاری نفرت‌انگیز است اما باید خودم را جای یکی از کاسبان جان بیماران جا بزنم و اطلاعات بیشتری کسب کنم. به او می‌گویم: «برای داروهای خاص مشتری‌های زیادی دارم، اگه با هم راه بیایم، بازار خوبی میشه». پاسخش این است که «باشه، هر دارویی رو که خواستین چند روز زودتر بگین که تهیه کنم».

پلیس فتا : ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است

خرید و فروش دارو در فضای مجازی, داروخانه آنلاین

انجمن داروسازان ایران چه می‌گوید؟

با نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت‌وگو می‌کنم و او می‌گوید: «طی چندماه گذشته بارها به مسئولان سازمان غذا و دارو نامه زده‌ایم و سایت‌ها و کانال‌های فروش دارو را معرفی کرده‌ایم؛ در این سایت‌ها علاوه بر داروهای نسخه‌ای بیماران، داروهای قاچاق هم خرید و فروش می‌شود. روزانه آن‌ها را رصد می‌کنیم و می‌بینیم که متاسفانه خیلی از داروهای مورد نیاز بیماران را خرید و فروش می‌کنند در حالی که یافتن برخی از این داروها در داروخانه‌ها دشوار شده است».

 دکتر «سیدعلی فاطمی» می‌افزاید: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که برخوردهای قانونی و قضایی با متخلفان این حوزه جوابگو نبوده است، درخواست ما این است در شرایطی که با تحریم دارویی مواجه هستیم، نظارت‌های مسئولان بیشتر و برخورد با تخلفات شدیدتر شود».

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!