0

بازار ایران در اختیار کشورهای بحران زده اروپایی!؟

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 415 بازدید

سایت فردا در تحلیلی نوشت؛ قراردادهای جدید در شرایطی در صنعت خودرو و هواپیمایی منعقد شد که در کنار نیاز ناوگان هوایی و خودروی کشورمان به این 2 صنعت، اروپایی های بحران زده ای چون فرانسه و ایتالیا که کشور دوم جزو رکورداران رکود در میان دولت های قاره سبز به شمار می رود، آنها نیز با حضور در بازار ایران می توانند نیازهای اقتصادی و صنعتی خود را تا حدودی حل کرده و از این طریق خود را از بحران خارج کنند.

رئیس جمهوری کشورمان طی روزهای اخیر و در ایامی که از آن با عنوان پسابرجام یاد می شود، سفری دوره ای به برخی کشورهای اروپا داشت و طی آن قراردادهایی میان طرفین ایرانی و ایتالیایی و فرانسوی منعقد شد تا آغازی باشد بر ورود و سرمایه گذاری اروپایی ها در بازار ایران.این قراردادهای جدید در شرایطی در صنعت خودرو و هواپیمایی ایجاد شد که در کنار نیاز ناوگان هوایی و صنعتی کشورمان به این 2 صنعت، اروپایی های بحران زده ای چون فرانسه و ایتالیا که کشور دوم جزو رکورداران رکود در میان دولت های قاره سبز به شمار می رود، آنها نیز با حضور در بازار ایران می توانند نیازهای اقتصادی و صنعتی خود را تا حدودی حل کرده و از این طریق خود را از بحران خارج کنند.

* جزئیات قرارداد، تولید 3 خودروی جدید از سال 96

گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژوی فرانسه روز گذشته قراردادی را برای همکاری‌های جدید به امضا رساندند. همزمان با سفر حسن روحانی و هیئت همراه به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری‌های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهائی شده بود با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به امضای مدیران عامل دو خودروساز رسید.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید همکاری‌ها را کاملاً متفاوت با رویکرد گذشته توصیف کرده است.

این برای نخستین بار است که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودروی ایران حضور پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال تکنولوژی به‌روز دنیا، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی خواهد انجامید.

به گزارش تسنیم، در حالی هنوز خبری رسمی از جزئیات قرارداد هنوز اعلام نشده که خبرهای غیررسمی حاکی است، در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تأسیس کنند و سی درصد محصولات را صادر کنند و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 آغاز می‌شود که این شرکت جدید 200هزار خودرو در سال تولید و روانه بازار خواهد کرد.

جزئیات قرارداد 10.5 میلیارد دلاری خرید 118 ایرباس

قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس شب گذشته بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس فرانسه امضا شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: در سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه می‌شود.
آخوندی افزود: با توافق طرف فرانسوی قرار شد تا سال 2024 یعنی 8 سال آینده 110 فروند انواع هواپیمای ایرباس به ناوگان هوایی هما افزوده شود.
وزیر راه و شهرسازی در تشریح انواع هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، 4 مدل از انواع هواپیماهای ایرباس خریداری شده که با توجه به جدول زمان بندی تعیین شده به مرور به ناوگان ایران ایر اضافه می شوند.
آخوندی گفت: در مجموع 118 فروند هواپیما شامل 45 فروند ایرباس 320، 45 فروند ایرباس از سری 330 و 16 فروند ایرباس 350 و همچنین 12 فروند ایرباس 380 خریداری کردیم.
به گزارش تسنیم، گفته می‌شود خرید هواپیماها به‌صورت اجاره به‌شرط تملیک است که کشورمان متعهد می‌شود در مدت ده سال پول هواپیماها را پرداخت کند.
جدول جزئیات انواع هواپیماهای خریداری شده ایران به شرح زیر است:

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد 400 میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!