0

شکایت کارمندان اپل، گوگل و اینتل و جریمه 415 میلیون دلاری

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 801 بازدید

پس از تصویب اولیه طراحی در مارس سال جاری، «لوسی کو» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا روز گذشته اعلام کرد برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری می‌بایست در مورد پرونده قضایی مربوط به استخدام غیرقانونی کارمندان جریمه‌ای بالغ بر 415 میلیون دلار بپردازند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپل، گوگل، Adobe، اینتل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری متهم این پرونده قضایی معرفی شده‌اند و گفته می‌شود که آنها به صورت غیرقانونی توافق کردند کارمندان یکدیگر را استخدام نکنند. شاکیان این پرونده اعلام کردند که شرکت‌های مذکور ضمن انجام عمل یاد شده حقوق این افراد را پایین نگه داشته‌اند.

قاضی «لوسی کو» سال گذشته توافق مربوط به پرداخت جریمه 324.5 میلیون دلاری را رد کرد و توضیح داد هزاران کارمند درگیر این پرونده هستند و می‌بایست جریمه بیشتر در نظر گرفته شود. او در پرونده مطرح شده نشان داد شواهد فراوانی وجود دارد که تایید می‌کند شرکت‌های بزرگ فناوری با توطئه‌های فراوان حقوق کارمندان خود را پایمال کرده‌اند.

وکیل شاکیان پرونده اعلام کرد 81 میلیون دلار باید به جریمه مذکور اضافه شد تا کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری بتوانند تمامی حقوق از دست رفته را در اختیار بگیرند.

دادگاه منطقه‌ای آمریکا هنوز نتایج نهایی تصمیمات خود را اعلام نکرده است. ولی قرار است به زودی رای نهایی در این زمینه اعلام شود.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ فناوری ایمیل‌هایی را در این باره بین خود رد و بدل کرده‌اند. سال 2006 میلادی «استیو جابز» مدیرعامل اسبق اپل به «اریک اشمیت» مدیر گوگل ایمیلی ارسال کرده و گفته بود که شرکت گوگل به صورت مستمر در حال استخدام کارمندان گروه iPod است. جابز از اشمیت خواسته بود که اگر این جریان صحبت دارد، هرچه سریع‌تر جلوی این روند را بگیرد.

منبع:ایستنا

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!