0

انعقاد 150 قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم‌وصنعت با شهرداری‌ها

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 9 آذر 1395 مدیر سایبرلا 482 بازدید

مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان شهرداری‌ها گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود 150 عنوان قرارداد صنعتی بین دانشگاه با شهرداری‌ها منعقد شده است و خوشبختانه در حال حاضر در این دانشگاه اساتید و متخصصان به صورت موردی قراردادهای صنعتی مختلفی با بخش‌های مختلف شهرداری دارند که نشان از تعامل خوب این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد امامی با بیان این جمله که اصولا معضلات شهری و شهرداری‌ها جامع و چندوجهی هستند، گفت: دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان شهرداری‌ها، به دلیل داشتن افراد متخصص در این حوزه می‌تواند اتاق فکری برای شهرداری‌های کشور باشد.

وی افزود: خوشبختانه در دانشگاه علم و صنعت ایران، اساتید و پژوهشگران زبده با تخصص‌های مختلف از قبیل شیمی، معماری، مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، عمران، صنایع و مهندسی شیمی حضور دارند که می‌توانند معضلات و مشکلات شهری و یا سازمان شهرداری‌ها را از زوایای مختلف بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

دکتر امامی تصریح کرد: اگر شهرداری تهران و یا سایر شهرداری‌های کشور، به انسجام و ساختاری برسند که مشکلات و معضلات شهری را کلان و جامع ببینند، قطعا صرفه‌جویی بسیاری در هزینه‌های آنها خواهد شد و چنین دفتری که اخیرا در دانشگاه علم و صنعت ایران و در دل مجموعه دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی ایجاد شده می‌تواند به عنوان یک رابط، با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از افراد و تخصص‌های مختلف، معضلات شهری را حل کند.

وی در توضیح مطلب فوق گفت: زیباسازی، اصلاح بافت‌های فرسوده، ترافیک، پارکینگ‌های شهری و بسیاری دیگر از معضلات شهری، مسائلی هستند که حتما باید از زوایای تخصص‌های مختلف دیده شوند تا با هزینه کمتر، مشکل به بهترین نحو حل شود. خوشبختانه این تخصص‌ها در دانشگاهی مثل علم و صنعت ایران وجود دارد که به راحتی اساتید این دانشگاه در حوزه‌هایی مثل معماری، عمران، مکانیک و… می‌توانند دور هم جمع شوند و یک معضل کلی را جزئی کرده و آن را حل و فصل کنند و بعد از ارزیابی، راه حلی جامع برای موضوع ارائه دهند.

دکتر امامی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا به حال حدود 150 عنوان قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری‌ها منعقد شده و خوشبختانه در حال حاضر در این دانشگاه اساتید و متخصصان به صورت موردی قراردادهای صنعتی مختلفی با بخش‌های مختلف شهرداری دارند که نشان از تعامل خوب این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت دارد.

مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری‌ها، با اعلام هدف‌گذاری انعقاد رقمی معادل 200 میلیارد ریال قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شهرداری‌ها برای سه سال آینده، گفت: ما برای تحقق این هدف، پیشنهادها و الگوهای مختلفی را به شهرداری پیشنهاد دادیم و خود را موظف به تسهیل قراردادهای در حال انجام بین این دو مجموعه می‌دانیم.

وی افزود: خوشبختانه تعاملات خوبی با بخش‌های مختلف شهرداری برقرار شده و ما مصمم هستیم در راستای ماموریت اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، ورود به پروژه‌های صنعتی را پیگیری کنیم.

استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: سابقه تاریخی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یک دانشگاه موفق، نشان می‌دهد که این دانشگاه در پروژه‌های متفاوت صنعتی، تجربیات ارزشمندی اندوخته است و موضوعاتی از قبیل ماموریت ضمنی (حل مسائل کشور) که برعهده دانشگاه‌هاست و همچنین جهت دار کردن بودجه‌های پژوهشی و تامین بخشی از هزینه‌های دانشگاه از طریق ارتباط با صنعت، ضرورت پویایی ارتباط با صنعت دانشگاه را طلب می‌کند.

دکتر امامی هدف از راه‌اندازی دفاتر ارتباط دانشگاه با سازمان‌های هدف را، ارتقای هدفمند تعاملات پژوهشی و صنعتی دانشگاه با سازمان‌ها عنوان کرد و گفت: دفتر تعاملات دانشگاه با شهرداری‌ها آمادگی دارد تا در صورتی که قراردادهای اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران با این سازمان، با مشکلی مواجه شد پیگیری‌های مناسب را انجام دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم‌وصنعت ایران، مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری‌ها، از رؤسا و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه خواست تا متخصصان و پژوهشگران معضلات شهری را برای هم‌افزایی بیشتر به این مجموعه معرفی کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!