0

انعقاد یک قرارداد دارویی با یک شرکت بدنام آلمانی

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 465 بازدید

روزنامه بیلد آلمان مدعی است که یک شرکت دارویی آلمانی که بیشتر در جنگ عراق با ایران به این کشور در زمینه سلاح‌های شیمیایی کمک کرده است با یک شرکت ایرانی وارد تعامل شده و قراردادی امضا کرده است.

رویش‌نیوز: سال گذشته و پس از به پایان رسیدن مذاکرات بر سر برجام در تیرماه، هیئت‌های اقتصادی خارجی زیادی برای عقد قراردادهای اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران حضور یافتند که تاکنون هم ادامه یافته است.

اما روزنامه بیلد آلمان در خبری که پنج‌شنبه گذشته منتشر کرده است مدعی شده است که یک شرکت دارویی آلمانی که بیشتر در زمینه مبارزه با آفات کار می‌کند با یک شرکت ایرانی وارد تعامل شده و قراردادی امضا کرده است. گرچه در متن منتشره توسط روزنامه بیلد آلمان جزییات بیشتری از این قرارداد نشر پیدا نکرده است اما نکته جالب‌توجه حضور شرکت کارل کولب در یک طرف این قرارداد می‌باشد. شرکت کارل کولب از هم پیمانان اصلی عراق در بمباران‌های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی بوده است.

طبق گزارش 12 هزار صفحه‌ای سازمان ملل پیرامون تسلیحات عراق که در سال 2003 منتشر شده از آلمان به‌عنوان تجهیز کننده درجه اول انبارهای تسلیحاتی صدام نام برده شده است. بر اساس این گزارش فراهم نمودن تجهیزات الکترونیکی برای سایتهای موشکی عراق نیز توسط شرکت‌های Hoechest، Benz ، Kloechner ،Carlzeiss ،Schttglass ،Walter thosti Boswau ، Karl Kolb صورت گرفته است.

شرکت Karl Kolb از سال 1977 با عراق در تجهیز دو کارخانه اصلی حشره‌کشی و مواد شوینده بغداد همکاری داشته که در نهایت این همکاری منتج به این شد که Karl Kolbیکی از بزرگ‌ترین تجهیز کنندگان برنامه شیمیایی و تسلیحاتی عراق می شود.

شرکت کارل کولب شش خط تولید سلاح شیمیایی جداگانه به نامهای احمد، عانی، محمد، عیسی، مدار و قاضی ایجاد کرد؛ ساخت اولین آن‌ها در سال 1983 و آخرین آن‌ها در سال 1986 تکمیل شد و در این کارخانه‌ها از گاز خردل و اسید پروسیک تا گازهای اعصاب سارین و تابون تولید می‌شد.که البته این گوشه‌ای از خدمات بی‌دریغ این شرکت در قبال عراق می‌باشد به‌عنوان مثال در سپتامبر 1983 کارخانه تولید گاز سمی سامراء با نظارت مهندسان شرکت‌های کارل کولب، پروسج و دیگر شرکت‌های آلمانی راه‌اندازی شد.همچنین یکی از مقامات پنتاگون در سال 1366 در رابطه با حملات شیمیایی اظهار داشته بود: “یکی دیگر از این کارخانه‌ها به نام کارل کولب ، در نزدیکی فرانکفورت واقع است و از نظر آمریکاییان ، این کارخانه منبع تأسیساتی است که در عراق برای تولید «بیوساید» و سپس گازهای سمی برای تولید جنگ افزارهای شیمیایی ، فعالیت می‌کند”

طبق مطلب روزنامه آلمانی بیلد کارل کولب یکی از شرکت کنندگان در حملات شیمیایی سردشت و حلبچه بوده است. حملاتی که مردم سردشت هنوز هم از عواقب آن آسیب پذیرند.

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد خبرهای روزنامه بیلد حاکی از قرارداد شرکت‌های ایرانی با این شرکت دارد. اما نکته جالب این است که در زمان انعقاد این قرارداد از دکتر محسن اسدی لاری، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت هم به‌عنوان معرف نام برده شده است. هم‌چنین نامهای دکتر داوود دانش جعفری و دکتر مهدی رضوی به‌عنوان مشاوران وزارت بهداشت در این گزارش دیده می شود. تصویر زیر را روزنامه بیلد در رابطه با همین قرارداد منتشر کرده است.

اگر این خبر روزنامه بیلد و همچنین مشخصاتی که در آن آورده شده صحت داشته باشد، نشان می دهد که متاسفانه نگاه دقیق و جامعی در مجموعه دولت و وزارت بهداشت وجود ندارد و مسئولین به راحتی نسبت جنایات زخ داده در جنگ تحمیلی بی تفاوت شده اند. باز شدن پای این شرکت به ایران بی احترامی به تمامی جانبازان شیمیایی است. بزرگمردانی که هر روز سخت تر از روز قبل نفس می کشند.

وزارت بهداشت و شرکت‌های نام برده در این قرارداد که به نظر می‌رسد در وزارت ایران منعقد شده است، سریعاً توضیحات خود را برای شفاف‌سازی در رابطه با قرارداد با قاتل ناجوانمرد هزاران ایرانی بیان سازند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!