0

انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل فن بازار منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 آبان 1394 مدیر سایبرلا 477 بازدید

استاندار آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه تشکیل فن بازار منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز بین قائم مقام فناوری استانداری و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.

فارس : اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز اظهار داشت: امروز هر محققی که در عرصه فناوری قدم بر می دارد از جنس خدا است چرا که خداوند بزرک خالق است و انسان‌هایی که خلق می‌کنند را دوست دارد و نزدیک‌ترین افراد به خدا کسانی هستند که صفات الهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه  همه باید خود را برای نزدیکی به خصلت‌های الهی مهیا کنیم، افزود: هر کس امروز فکر و ایده جدیدی برای ساختن کوچک‌ترین ابزار و تکنولوژی ارائه می‌دهد یکی از خصلت های الهی را دارا است که باید قدر دانسته شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز حل بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات حاکم بر کشور در ابعاد مختلف به دست فناوران و مبتکران ایده‌های جدید باید رفع شود و اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم بدون حضور فناوران محقق نمی‌شود و نمایشگاه قدم موثری خواهد بود تا حاصل زحمات محققان از کتابخانه ها و کشوها خارج و عرضه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های ایشان هستیم، باید بدانیم که این امر محقق نمی‌شود مگر به دست فناوران و پژوهشگرانی که در عرصه خلق ایده‌های جدید و نوآورانه قدم بر می‌دارند.

این مسئول ادامه داد: اگر می‌خواهیم بحث اقتصاد دانش بنیان را پیاده کنیم، اگر به دنبال توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان یک ضرروت هستیم، اگر به دنبال تغییر کشاورزی سنتی به مدرن هستیم این همه انجام نمی‌شود مگر به دست توانمند مبتکران و فناوران.

وی گفت: امروز هر قدمی بخواهیم برداریم، تمسک به روش‌های جدید، به رزو و کارآمد را می طلبد و حضور فناوران و پژوهشگران در عرصه های مختلف یک ضرروت است و حمایت، کمک و مساعد کردن زمینه برای فعالیت این بزرگواران امر واجبی بوده و در همین راستا است که از بدو ورود به استان حمایت ویژه ای از بحث های فناورانه داشته ایم.

جبارزاده در ادامه صحبت‌های خود با شاره به توانمندی‌های نظامی و امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در منطقه، این قدرت و توان نظامی را مدیون تلاش‌های فناورانه نیروهای مسلح و تجهیز آنان به علم روز نظامی عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن ظرفیت 3 هزار و 500 هیات علمی و 20 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی مسئولیت مهمی برای حمل بار فناوری‌های نو در دوش خود احساس می‌کند، افزود: امروز دغدغه اصلی اساتید دانشگاه نسل جدید باید تحقیق و ‌پژوهش بوده و باید همه آموزش‌های ما در رابطه با روش تحقیق و نحوه عملیاتی کردن شیوه‌های مختلف پژوهش باشد.

وی متذکر شد: مراکز صنعتی ما باید دارای یک مرکز آرندی باشند و هر شرکتی بخواهد این مرکز را راه اندازی کند از طریق شهرک فناوری ربع رشیدی، معاونت پژوهشی استانداری حمایت می کنیم تا به واحدهای صنعتی کمک ویژه‌ای کرده باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز تفاهم‌نامه تشکیل فن بازار منطقه شمال غرب کشور در تبریز بین قائم مقام فناوری استانداری و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز منعقد می‌شود تا حاصل تحقیقات پژوهشگران در این مرکز عرضه شود و مسئله خیری نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد، فن بازار تبریز بتواند حلقه واسطی بین پژوهشگر و مسائل موجود ایجاد کرده تا برای رفع این مسائل توسط پژوهشگران اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مقتضی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده های ما از بیکاری، کمبود درآمد و کمبود حجم توسعه صادرات رنج می برند، اذعان داشت: امید است تا سال بعد شاهد گسترده تر شدن و پیشرفته تر شدن طرح های ارائه شده باشیم و تمامی این 900 طرح حضور یافته قابل عرضه در بازار و تجاری سازی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم ایران را به عنوان ابرقدرت علمی دنیا مطرح کنیم با دنیای پیشرفته و مدرن فاصله‌ای نداریم و در خیلی از علوم جدید همدوش کشورهای مترقی پیش می رویم؛ بهرحال اگر بخواهیم ایران به عنوان کشوری مقتدر در همه عرصه‌ها مطرح شود، این هدف متعالی به دست پژوهشگران و مبتکران تحقق خواهد یافت.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!