0

الکامپ به خط وداع رسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 آذر 1393 مدیر سایبرلا 1066 بازدید

تسنیم: چالش‌های پیش روی رویداد نمایشگاهی الکامپ بیستم زمینه انحلال این نمایشگاه با برند داخلی را فراهم کرد.

مجوز این نمایشگاه که قرار بود به نام سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای کشور صادر شود سرانجام بعد از تعلل‌های بسیار از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های کشور صورت گرفت و عملا دست سازمان نظام صنفی در برگزاری این رویداد بسته شد؛ از این رو شرکت نمایشگاهی هم مجوز را از بخش خصوصی گرفت و به مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات واگذار کرد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که در دقیقه 90 مفتخر به دریافت مجوزی شده بود که عملا هیچ فایده‌ای برای آن نداشت، نشست هم‌اندیشی با اعضایش تشکیل داد و از بسته بودن دست نصر برای آنها گفت.

اعضای این سازمان هم که بالغ بر 300 نماینده بودند و در آخر جلسه تصمیم به تحریم الکامپ گرفتند، خواسته‌هایشان این بود:

1.زمان نمایشگاه همواره طوری بوده که از هیچ طرف به تعطیلات نمی‌خورد و در وسط هفته و بین ساعت 9-16 است که عملا بسیاری نمی‌توانند در این نمایشگاه حاضر شوند.

2.نرخ تمام فضای نمایشگاهی یکسان است و از این رو جایگاهی برای  مباحث اقتصادی شده است. شرکتی که فضای بزرگی از یک سالن ویژه را در اختیار دارد و نزدیک درهای اصلی ورودی است باید همان نرخی را بپردازد که شرکتی دیگر در سالنی پرت‌تر حضور دارد.

3.اگر نمایشگاه بین‌المللی حاضر به تبعیت از خواسته‌های صنف فناوری اطلاعات نشود، نمایشگاه دیگری در این زمینه با برندی جدید ایجاد کنیم.

4.ارزی ریالی همواره دردسر اصلی اعضای صنف فناوری اطلاعات بوده است و کارشناسان نمایشگاهی مدام با متر جلوی غرفه‌ها و در معرض دید بازدیدکنندگان ظاهر می‌شوند و غرفه‌ها را متر می‌کنند. باید کاری کرد که بحث غیرشفاف ارزی ریالی، شفاف شود.

5.اسم الکامپ برای ما اهمیتی ندارد و حاضریم که اعضای صنف فناوری اطلاعات دور یکدیگر جمع شوند و نمایشگاه دیگری با نام “الکامپ2” بزنند.

6.شرکت‌های IT به هیچ عنوان نمی‌توانند ویترین نمایشگاهی خود را تعطیل کنند اما اگر قرار باشد نمایشگاه دیگری برپا شود، الکامپ بیستم را تحریم می‌کنیم.

7.یک بار الکامپ را تحریم کنیم متوجه می‌شوند که الکامپ تنها یک برند نیست و وابسته به شرکت‌کنندگان در آن است.

8.از نهادهای بالادستی همچون رئیس جمهور باید بخواهیم به بی‌برنامگی رویداد نمایشگاهی الکامپ سامان دهند و یک بار برای همیشه مشکلات این نمایشگاه را برطرف کنند.

9.شرکت نمایشگاهی یک سال ما را می‌دواند و بعد دقیقه 90 مجوز را به نام سازمان نظام صنفی صادر می‌کند که نشاندهنده این است که می‌خواهند الکامپ را از دست ما درآورند.

10.ارزی ریالی هر سال به شکل سرسام آوری بالاتر می‌رود و در توان شرکت‌های IT نیست که این رقم را بپردازند.

11.چیزی که زیاد است، زمین است و نباید خود را تحریم کنیم و نمایشگاه را به جای دیگری ببریم.

سعیدی رئیس پیشین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم با استماع تمامی راهکارها و پیشنهادات، عنوان کرد: دنبال رایزنی برای برگزاری الکامپ دیگری در مصلی تهران، برج میلاد یا اماکن دیگر می‌رویم.

نصر الله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات هم که قرار بود مجری الکامپ بیستم باشد اما با کناره‌گیری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مجوزش باطل شد از ادغام الکامپ و تلکام خبر داد و گفت: این تصمیم بر مبنای اختلافات و مشکلات برای برگزاری الکامپ در سال‌های اخیر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: برای الکامپ اصرار زیاد داشتیم که آن را با همکاری اعضای صنف و در عین حال با شفافیت و سلامت برگزار شود. متاسفانه فعالیت‌های این رویداد به نوعی با مشکلات مواجه گردید و ما تلاش کرده‌ایم که در این فضا شفاف‌سازی صورت گیرد.

البته جهانگرد این را هم گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم که برگزاری الکامپ را تقبل کرده بود، حدود چندین هفته وقت‌کشی و بعد اعلام کرد که بهتر است برگزاری نمایشگاه را به بخش دیگری واگذار کنیم.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: امیدواریم از سال آینده و با تجمیع  الکامپ و تلکام شاهد برگزاری نمایشگاهی در شان و جایگاه کشور در حوزه ICT باشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!