0

انتشار محتوا در فضای مجازی می‌بایست تابع قوانین این حوزه باشد

دسته بندی ها : انتشار محتوای مجرمانه 26 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 429 بازدید

در قوانین کشور برای انتشار محتوا کذب و غیر واقعی و همچنین توهین و افتراء مجازات هایی در نظر گرفته شده است لذا انتشار محتوا باید با رعایت ملاحظات حقوقی و قانونی صورت گیرد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: لازمه بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی رعایت الزامات قانونی‌ تعیین شده ‌و توجه به بایدها و نبایدهای تصریح شده در قانون جرایم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا اظهار کرد: در بسیاری از کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در جهت نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی وضع شده تا مانع ‌از انتشار اخبار و محتوای کذب و جعلی در فضای مجازی شوند به طوری که مجازات‌های سنگینی نیز در خصوص انتشار محتوای غیرواقعی و جعلی در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: بسیاری از جرایم حوزه فرهنگی و  اخلاقی با عنوان توهین، هتک حیثیت و یا نشر اکاذیب در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد که انتشار مطالب و محتوای جعلی و غیرواقعی ‌مهم‌ترین ابزار و ‌علت وقوع این جرائم میباشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی بدون رعایت ملاحظات حقوقی‌ و قانونی اقدام به تخریب دیگر شهروندان می‌نمایند و با توهین و یا افتراء و طرح اتهام، سبب هتک حیثیت مخاطبان می‌شوند.

سرهنگ پرسا ادامه داد: شهروندان می‌بایست بدانند که در قوانین کشور، مجازات لازم برای منتشرکنندگان این محتوا ‌در نظر گرفته شده‌ و پلیس فتا با قاطعیت از قانون و شهروندان قانون‌مدار حمایت می‌کند و با هنجارشکنان این حوزه برخورد خواهد نمود.

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز از انتشار اسناد و مدارک هویتی و اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری نموده و ‌در فضای مجازی به کسی توهین نکنند و مطالب خارج از عرف و غیرقانونی را در این فضا منتشر ننمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!