0

امنیت نرم افزار تلگرام

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 دی 1394 امید رضا باقری 853 بازدید

ایمن سازی تلگرام

 مقدمه:
تلگرام علی رقم امنیت بالای اگر درست استفاده نشود و تنظیم نگردد میتواند باعث نفوذ افراد سودجو در فضای سابیری شود متاسفانه حجم بالایی از پرونده های دادگستری کشور به سو استفاده های اینترنتی و جرایم سایبری اشغال شده که خود جای تامل و تجدید نظر روی نحوه استفاده از ابزارهای فن آوری اطراف ما میباشد.
راهکارهایی برای افزایش ایمنی در برابر این نفوذها  وجود دارد که با رعایت آن ها، میزان خطر تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.
برای افزایش ایمنی کاربران در برابر این خطرات، سه گام مهم را به شما آموزش می دهیم و در روزهای آینده نیز، به توضیح برخی اقدامات پیشگیرانه دیگر خواهیم پرداخت:
نکته قابل توجه این که، امکان تفاوت در مسیرهای داده شده در دستگاه های مختلف بر اساس سیستم عامل آن ها وجود دارد.
گام اول؛ کنترل دسترسی ها
تلگرام شما در چند موبایل یا کامپیوتر فعال است

ممکن است شما شخصاً تلگرامتان را بر روی چند وسیله نصب کرده باشید(نصب همزمان در موبایل، تبلت یا کامپبوتر). از طرف دیگر، ممکن است فرد دیگری دسترسی غیرمجازی به تلگرام شما پیدا کرده باشد که شما نمی دانید!
روش اقدام
برای چک کردن این که تلگرام شما در چند وسیله فعال است، ابتدا وارد قسمت settings تلگرام شوید. سپس از بین منوها وارد privacy and security شده و از بین گزینه ها،Active Sessions یا Show All Sessions )در نسخه ویندوز) را انتخاب کنید. در اینجا لیست کاملی از وسیله هایی که به تلگرام شما متصل هستند و نوع هریک را مشاهده می کنید. نوع سیستم عامل وسیله متصل و آخرین زمان اتصال از طریق آن دستگاه، در این لیست مشخص شده است.
از طریق این لیست، امکان قطع همه و یا هریک از اتصال هایی که از نظر شما تائید شده نیست وجود دارد. پس اگر دسترسی خاصی را تائید نمی کنید، سریعاً مسدودش کنید(Terminate)
مسیردسترسی :
Settings / Privacy and Security / Active Sessions

 گام دوم؛ تعیین رمز عبور دسترسی بر روی وسیله خودتان
بر روی تلگرام دستگاه خود، پسورد بگذارید
برای بالا بردن امنیت تلگرام در نسخه موبایل و یا نسخه دسکتاپ (کامپیوتر و لب تاپ) بر روی تلگرام خود رمز عبور(پسورد) بگذارید.
این کار به افرادی که تلگرام را بر روی سیستم کامپیوتری خود در محل کار نصب کرده اند و یا افرادی که تلفن همراه خود را بدون ملاحظه در اختیار دیگران قرار می دهند، توصیه می شود.
البته این کار فقط مانع از دسترسی افرادی می شود که بسیار کنجکاو هستند تا به پیام های تلگرام شما روی دستگاه شما دسترسی پیدا کنند، ولی در خصوص جلوگیری از دسترسی به وسیله دستگاه های جدید و دیگر دستگاه ها کمکی نمی کند. (برای این کار در گام سوم چاره اندیشی شده است)
روش اقدام
برای گذاشت پسورد، باز هم ابتدا وارد قسمت settings تلگرام شوید. سپس بخش Privacy And Security را باز کرده و از با فشردن passcode lock پسورد موردنظر خود را روی تلگرام اعمال کنید.
مسیر دسترسی:
Settings / Privacy and Security / Passcode Lock
 گام سوم؛ تلگرام خود را دو قفله کنید !
قابلیت پسوردگذاری دو مرحله ای:
اگر نگران هستید، افرادی سودجو از غفلت شما در محل کار، جمع دوستان یا غیره سواستفاده کرده و با دسترسی به گوشی شما، به کد فعال سازی تلگرام دسترسی پیدا کنند، بعد از دو مرحله اقدام پیشین که عملاً جلوی چنین سواستفاده ای را می گیرد، از پسورد دو مرحله ای استفاده کنید و در عمل تیر خلاصی به سواستفاده کنندگان بزنید.
به این صورت برای فعال سازی تلگرام خط شما در یک دستگاه جدید، علاوه بر کد پیامک ارسالی از تلگرام به تلفن همراهتان، به پسورد دومی که گذاشته اید هم نیاز است.
روش اقدام
برای گذاشتن رمز دوم، ابتدا وارد بخش Settings تلگرام شوید، سپس به بخش امنیت تنظیمات یعنی Privacy and Security شوید و این بار Two-Step Verification را انتخاب کنید. با پسوردی که در این بخش تنظیم می کنید، از این پس هر دستگاه جدیدی که بخواهد تلگرام شما را بر روی خود فعال کند، علاوه بر نیاز به داشتن کدی که به تلگرام شما ارسال شده، به این پسورد دوم هم نیاز خواهد داشت.
مسیر دسترسی:
Settings/Privacy and Security / Two-Step Verification / Set Additional Password

امید رضا باقری
امید رضا باقری

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!