0

سلب اطمینان، شگرد متهم عاشق پیشه در فضاى سایبرى بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 3 آذر 1396 مدیر سایبرلا 295 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان خواف گفت: مجرم سایبرى که با ایجاد مزاحمت، قصد فرو‌پاشى زندگى زوج جوان را داشت با هوشیارى به موقع زوج جوان و اقدام مناسب پلیس فتا شهرستان خواف شناسایى و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ قربانعلى قربانى در تشریح خبر آورد: با شکایت مرد جوانى مبنى بر مزاحمت و ارسال مطالبى خلاف عفت و اخلاق عمومى براى همسرش در بستر اینترنت و شبکه‌هاى اجتماعى، رسیدگى به موضوع شکوائیه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به موضوع شکایت کارشناسان پلیس فتا به قید فوریت در دایره مبارزه با جرایم اخلاقى فضاى سایبر، اقدامات فنى خود را آغاز و با اخذ اظهارات شاکیه متوجه شدند، فرد مزاحم قصد تخریب شخصیت همسر شاکى را در فضاى سایبرى داشته و در این رابطه فرد مزاحم با ایجاد هویت پوششى براى خود، قصد پنهان نمودن رد پاى خود از چشم پلیس را داشت.

سرهنگ قربانى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا به دنبال اقدامات فنى و پلیسى متهمى را در همین رابطه شناسایى که با هماهنگى قضایى وى را در شهرستان خواف دستگیر نمودند.

فرمانده انتظامى شهرستان خواف گفت: متهم دستگیر شده که خواستگار سابق همسر شاکیه از کار درآمده بود پس از بازگشت از سفر متوجه مى‌شود دخترى که به وى علاقمند بوده ازدواج کرده و پس از جستجوهاى فراوان به هویت وى دست یافته و همچنین براى برهم زدن زندگى این زوج با خیال اینکه پس از جدایى آنها از یکدیگر مى‌تواند به آرزوى خود برسد در شبکه‌هاى اجتماعى مدعى مى‌گردد که با شاکیه ارتباط داشته و مطالب غیر‌اخلاقى را براى وى ارسال مى‌کرده است تا از این طریق وى را در پیش چشم همسرش فرد ناموجهى معرفى نماید.

وی اضافه کرد: متهم به همراه مستندات موجود در پرونده، جهت کسب تکلیف نهایى به مرجع قضایى معرفى شد.

فرمانده انتظامى شهرستان خواف در پایان یاد آور شد: خوشبختانه در این پرونده همسر شاکیه فرد آگاهى بوده و قبل از اینکه همسر خود را مقصر بداند براى اطمینان خاطر به پلیس مراجعه نموده‌ است لذا شهروندان محترم و کاربران فضاى سایبر قبل از هر تصمیمى ابتدا تمام جوانب کار را سنجیده و صرفا به موارد منتشر شده در شبکه‌هاى اجتماعى  بسنده ننمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!