0

امضای قرارداد برقی سازی راه آهن گرمسار-ساری-گرگان-اینچه برون

قرارداد برقی‌سازی خط راه آهن گرمسار-ساری-گرگان-اینچه‌برون به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بین مدیرعامل راه‌آهن ایران و مدیر شرکت بین‌المللی راه‌آهن روسیه منعقد شد.

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: مدیرعامل راه‌آهن ایران در مراسم امضاء قرارداد برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-ساری-گرگان-اینچه‌برون که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: این محور در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان و ترکمنستان در مسیر جدید است که در جرگه اولین خطوط ریلی ایران با قدمت ۸۰ سال قرار دارد و در حال حاضر ظرفیت آن پایین است.

محسن پورسید آقایی افزود: با اجرایی شدن این قرارداد علاوه بر برقی‌شدن این محور، تونل‌های این مسیر بزرگ‌تر شده تا به واسطه آن واگن‌های ترانزیتی و روسی بتوانند در آن به راحتی تردد کنند‌.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن ایران با اجرای این قرارداد همه مسیر از نظر ریل، علائم ارتباطات‌ و غیره مجهز خواهد شد.

پورسید آقایی تصریح کرد: پیرو این قرارداد همه لکوموتیوهای برقی با همکاری شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید خواهد شد و در مجموع یک خط برقی و مدرن را در مسیر شمال کشور شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: اجرایی شدن این قرارداد علاوه بر بهبود ظرفیت قطارهای مسافری، ظرفیت خطوط در زمینه ترانزیت را به ۸ میلیون تن افزایش داده و امکان ترانزیت بالا در مسیر گرگان و اینچه برون را برای ایران مهیا خواهد کرد.

پورسید آقایی مجموع ارزش این قرار داد را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: این مبلغ همه موضوعات از جمله اصلاح خطوط، افزایش بار محوری، لکوموتیو، نصب علائم و سیگنالینگ و غیره را شامل می‌شود و مدت زمان اجرای پروژه از زمان شروع به کار آن ۳۶ ماه خواهد بود.

به گفته وی این قرارداد از طریق خط اعتباری بانک‌های روسی تامین اعتبار خواهد شد که شب گذشته موافقت‌نامه مربوط به آن میان رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است.

مدیرعامل راه‌آهن ابراز امیدواری کرد تا با منعقد شدن این قرارداد بین بانکی، پروژه مذکور از محل فاینانس بانکی تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!