0

امضای بیش از ۳۰ سند همکاری بین ایران و کره جنوبی

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 482 بازدید

سفیر کره جنوبی در ایران می‌گوید که سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران نقطه‌عطفی در روابط دو کشور است و می‌تواند روابط بین دو ملت را متنوع‌تر کند، وی همچنین از امضای بیش از ۳۰ سند همکاری بین طرف‌های دولتی و خصوصی دو کشور طی این دیدار خبر داد.

تسنیم: «کیم سئونگ-هو» سفیر جمهوری کره در ایران، در آستانه سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به کشورمان از نهایی شدن و امضای بیش از 30 سند همکاری بین طرف‌های کره‌ای و ایرانی در دو بخش دولتی و خصوصی-تجاری خبر داد.

کیم سئونگ-هو با اشاره به اینکه این‌روزها برای آماده‌سازی مقدمات سفر خانم «پارک گئون هائه»، رئیس جمهوری کره به تهران و نهایی‌سازی اسنادی که قرار است به امضای طرفین برسند، اوقات پرمشغله‌ای دارد، این دیدار را از این نظر که اولین سفر رئیس جمهوری کره به ایران است، تاریخی و واجد اهمیت ویژه توصیف کرد.

وی می‌گوید: دولت جمهوری کره بر این باور است که این دیدار تاریخی یک نقطه عطف در روابط دو ملت و کشور است و می‌تواند روابط ما را متنوع‌تر کند. طی این دیدار گفتگوها و مذاکرات بسیاری انجام خواهد شد و تقریبا تمامی حوزه‌ها را در برخواهد گرفت؛ بیش از 30 تفاهم‌نامه و سند بین طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، این اسناد هم شامل مواردی است که از سوی دو دولت مورد بررسی قرار گرفته و نهایی‌شده‌اند و هم شامل اسناد و یادداشت‌تفاهم‌هایی فی‌مابین شرکت‌های خصوصی تجاری و صنعتی کره‌ای و طرف‌های ایرانی‌ آن‌ها است و الزاما همه آن‌ها در حضور رؤسای جمهوری دو کشور امضا نخواهند شد.

سفیر جمهوری کره در ادامه می‌افزاید که این اسناد و یادداشت تفاهم‌ها شامل حوزه‌هایی همچون نفت و گاز، زیرساخت‌ها، دریانوردی، بهداشت و درمان، و برخی پروژه‌های ویژه، همچنین مسائل فرهنگی هستند.

وی بر این باور است که اولویت و دستور کار دیدار رؤسای جمهوری دو کشور خاص یک موضوع نیست، بلکه گفتگو و تبادل نظری بین این دو مقام انجام خواهد شد.

کیم سئونگ-هو می‌گوید این سفر از این نظر که اولین دیدار رئیس جمهوری کره از ایران طی تاریخ روابط دو کشور است، شامل گفتگوهایی راهبردی در مورد چگونگی تحول و پیشرفت روابط دو کشور طی سال‌های آتی خواهد بود.

به گفته سفیر جمهوری کره در تهران، خانم «پارک گئون هائه» رئیس جمهوری این کشور همراه با هیئتی بیش از 300 نفره به تهران سفر می‌کند که بیش از 200 تن از آن‌ها را تجار و صاحبان کسب‌و‌کار تشکیل می‌دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!