0

افزایش سرقت از کارت بانکی با بهره گیری از دستگاه های اسکیمر

دسته بندی ها : برداشت غیرمجاز از حساب بانکی 14 تیر 1400 کارشناس سایبرلا 978 بازدید
نمونه شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer)

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از گسترش برداشت از کارت بانکی شهروندان با شگردهای متنوع به ویژه بهره گیری از دستگاه های اسکیمر خبر داد .

سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت : یکی از شگردهای معمول کلاهبرداری برای سرقت کارت های بانکی و برداشت غیر مجاز از موجودی حساب بانکی قربانیان و بهره گیری از دستگاه های اسکیمر برای جعل کارت های بانکی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شخص کلاهبردار به عنوان فروشنده سیار ضمن یادداشت رمز مشتری از طریق دستگاه اسکیمر شبیه دستگاه pos اقدام به کپی گرفتن از نوار مغناطیسی کارت بانکی وی می کند ، بیان داشت: مجرمان در فرصت مناسب با استفاده از رایانه و نرم افزار مربوطه برای تهیه نسخه دوم کارت بانکی با انجام عملیات کپی داده ها بر روی نوار مغناطیسی کارت خام اقدام به اعمال مجرمانه می کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان قرار دادن قطعات کپی برداری بر روی دهانه کارت خوان و صفحه کلید دستگاه های خودپرداز نوعی دیگر از شگرد اسکیمینگ برشمرد و بیان داشت: در این روش از دوربین های بسیار کوچک برای تصویربرداری از رمزهای عبور مشتریان استفاده می شود ، بر همین اساس جهت جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین جرایمی ، بانک ها موظف به بازدید دوره ای و همچنین نصب آنتی اسکیمر بر روی خود پردازها هستند.

سرگرد احسان بهمنی ضمن توصیه به شهروندان برای خرید از فروشگاه ها و فروشندگان معتبر، از آنان خواست: از تحویل کارت بانکی خود به فروشندگان پرهیز نمایند و به صورت دوره ای و متناوب اقدام به تغییر رمز بانکی خود کنند؛ هم چنین برای تراکنش های بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز و کارت خوان فروشگاهی از کارت ثانویه با مبلغ پایین استفاده کنند.

منبع: پلیس فتا

شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer|اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!