0

نکات مهم درباره رمز دوم یکبار مصرف

امنیت پرداخت آنلاین - کارت بانکی - خرید اینترنتی

با توجه به اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه و غیر فعال شدن تمامی رمزهای دوم ایستا لازم است تا به چند نکته مهم در زمینه رمز دوم پویا توجه داشت.

افزایش فیشینگ و جرایم آنلاین مبتنی بر برداشت غیر مجاز در طول سال‌های اخیر باعث شده تا ارتقاء امنیت تراکنش های بانکی بدون حضور کارت از جمله عملیات کارت به کارت, خرید شارژ یا پرداخت قبوض به صورت جدی از سوی بانک مرکزی در به منظور افزایش امنیت مشتریانت و کاهش کلاهبرداری‌ها دستور کار قرار بگیرد.

در همین راستا قرار است تا از ابتدای دی ماه انجام تمامی تراکنش‌های نیازمند رمز دوم صرفا رمز دوم پویا انجام شود و تمامی رمزهای دوم ایستا از پانزدهم دی ماه غیر فعال شوند.

به منظور فعالسازی و استفاده از رمز دوم پویا باید به چند نکته توجه داشته باشید که به شرح زیر است:

  • برای تراکنش های با حضور کارت (مثل دستگاه خودپرداز و کارتخوان) نیاز به رمز دوم یکبار مصرف نیست و رمز دوم پویا فقط برای تراکنش های بدون حضور کارت ( مثل اینترنت بانک، موبایل بانک و تلفن بانک) الزامی است.
  • به منظور استفاده از رمز دوم یکبار مصرف نیاز به اینترنت نیست
  • فعالسازی و استفاده از رمز دوم پویا, کارمزد و هزینه ای برای مشتری ندارد
  • کاربران گوشی های هوشمند می توانند به منظور استفاده از رمز دوم پویا اپلیکیشن های رمزساز را در سایت بانک، دانلود کنند و برای فعال سازی به دستگاه خودپرداز یا شعب مراجعه کند.
  • صاحبان تلفن همراه غیر هوشمند می توانند رمز دوم یکبار مصرف را توسط پیامک دریافت کنند و برای فعالسازی باید به شعب بانک مراجعه کنند.

منیع:ایبنا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!