0

مجرمان سایبری با تبلیغات دروغین، به دنبال برداشت غیر مجاز

عامل کلاهبرداری 170 میلیون ریالی توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ “اکبر امینی” در تشریح این خبر گفت: درپی مراجعه شهروند همدانی و ارائه شکواییه ای مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ 17 میلیون تومان، موضوع به دلیل اهمیت در بازگردانی اموال شکات توسط پلیس، در دستور کار فوری کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان در ادامه افزود: شاکی در یکی از وب سایت های درج آگهی با یک آگهی فروش غلات برخورد و پس از برقراری ارتباط با وی مبلغی را بعنوان بیعانه می پردازد و با دریافت نمونه و اطمینان از کیفیت مناسب آن مبلغ 15 میلیون تومان را جهت دریافت چندین تن از غلات انتقال می دهد، ولی با گذشت چندین روز و عدم دریافت بار با فروشنده تماس حاصل می نماید که پاسخ روشنی دریافت نمی کند و هربار با بهانه ای جدید از فرستادن بار امتناع می نماید.

این مقام انتظامی ادامه داد:با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی در یکی از استان های کشور دستگیر و در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و جهت سیر مراحل قضایی به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

  • به آگهی هایی که در سایت ها درج می شود دقت و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.
  • با کارفرما یا شرکتی که آدرسی برای مراجعه ندارند معامله نکنید؛ زیرا برقراری تماس و مبادله با آن ها دشوار خواهد بود.
  • از توافق با افرادی که تقاضای وجه پیش پرداخت از طریقه حواله پولی، انتقال الکترونیکی، انتقال ارز بین المللی، کارت پولی یا ارز مجازی دارند، خودداری کنید. بازیابی پول هایی که به این طریق ارسال می شوند دشوار است.

در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به پلیس فتا گزارش کنید.

شماره تلفن پلیس فتای استان همدان: 2182674

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!