0

اعتراض۴۰ نماینده مجلس به قراردادهای جدید IPC

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 7 مهر 1395 مدیر سایبرلا 565 بازدید

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی(IPC) اعلام کرده و خواستار اصلاح این قرارداد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، این بیانیه تاکنون به امضای 40 نماینده رسیده و متن آن به شرح زیر است:

ما جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت بزرگ ایران تلاش خود را برای اصلاح جدید قراردادهای نفتی ITC به عمل آوردیم و دولت محترم را ملزم کردیم تا بخشی از خطرات وارد شده به کشور را در سومین مصوبه هیات وزرا برطرف سازد با این حال چون این الگوی جدید همچنان خسارت‌های زیان باری به مردم وارد کرده و کشور را مورد خدشه قرار خواهد داد لذا موارد ذیل را برای اطلاع ملت عزیز ایران و نسل‌های آینده اعلام می داریم:

در این  الگو :

1- سهم تصمیم گیری پیمانکار خارجی و وزارت نفت در تمامی مراحل اکتشاف، تولید بهره برداری، مالی، فنی و دیگر مراحل به نسبت مساوی و 50 – 50 است و اگر به توافق نرسیم موضوع مسکوت مانده و باید به داوری برویم این یعنی نداشتن منابع هیدروکربری کشورمان و خدشه به استقلال سیاسی کشور

2- اگر پیمانکار خارجی به مخازن و تولید لطمه بزند هیچ گونه جریمه‌ای در نظر گرفته نشده و حتی هزینه های انجام شده را به پیمانکار پرداخت می‌کنند.

3- سقف قرارداد از نظر مالی باز و نامعلوم و از نظر زمانی بسیار طولانی مدت (32 سال) و قابل تمدید، که یاد قرارداد استعماری را زنده می‌کند

4- پیمانکار تحریم را نپذیرفته و اگر تحریم شویم پیمانکار فعالیت ها را متوقف کرده و خواهد رفت و بدبختانه بایستی منتظر بمانیم و حق ادامه کار نداریم. تا پس از اتمام تحریم‌ها این خارجی‌ها برگردند و کار مجددا شروع شود.

5- پاداش‌های غیر معقول برای پیمانکار در نظر گرفته شده و ده‌ها اشکال دیگر که باعث از بین رفتن زیرساخت‌های صنعتی کشور و تاراج منابع هیدروکربوری خواهد شد و متاسفانه زمینه از بین بردن شرکت‌های فعال ایرانی نفتی را فراهم خواهد کرد.

مردم شریف ایران، این الگو ما را به شرایط زمان قبل از مصدق و حتی زمان دارسی باز خواهند گرداند. بنابراین امضا کنندگان خدمتگزاران و نمایندگان شما ملت غیور ایران اعلام می‌داریم که اجرای این الگو برای این کشور مضر و خطرناک است و بایستی از اجرای آن جلوگیری به عمل ‌آید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!