0

رئیس دادگستری شازند: لزوم اخذ مشاوره حقوقی و تنظیم صحیح قراردادهای حقوقی

دسته بندی ها : تنظیم قراردادها, وکیل حوزه قرارداد 11 تیر 1395 مدیر سایبرلا 506 بازدید

عدم دقت مردم در تنظیم روابط مدنی و قراردادها از موضوعات بسیار مبتلی به هست که باید مردم در خصوص موضوعات حقوقی خود ابتدا مشورت کنند تا با معضلات و تبعات بعدی آن مواجه نشوند.

شازندما: تقی پور، رئیس دادگستری شازند گفت: دغدغه مهم در دادگستری ورودی پرونده ها به این دستگاه بوده که معمولا، رقم قابل توجهی است و بالغ بر ۴ هزار پرونده ورودی سالانه به دادسرای شازند و همچنین تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده نیز ورودی دادگاه است.

وی افزود: این تعداد پرونده جدا از پرونده های اجرای احکام کیفری و مدنی است که در کنار دادگاه و دادسرا، شوراهای حل اختلاف هم آغاز به کار کردند که پرونده های ورودی این شوراها هم رقم بالایی است.

رئیس دادگستری شازند با بیان اینکه به همین تعداد پرونده خروجی از دادسرا و دادگاه داریم، عملکرد دستگاه قضا در سال ۹۴ را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: به دستور رئیس قوه قضاییه ارائه برنامه توسط دادگستری های استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت و ما نیز در راستای این برنامه پیش می رویم و هر ۶ ماه ارائه عملکرد را داریم.

تقی پور به سه مرحله پیشگیری، مقابله و ترمیم و اصلاح جرم و مجرمین اشاره و تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از وقوع جرم برخی وظایف به دستگاه قضا و برخی به دستگاههای اداری و بخشی نیز به خود مردم بر می گردد که در این بین وظایفی که به عهده مردم است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: عدم دقت مردم در تنظیم روابط مدنی و قراردادها از موضوعات بسیار مبتلا به هست که باید مردم در خصوص موضوعات حقوقی خود ابتدا مشورت کنند تا با معضلات و تبعات بعدی آن مواجه نشوند.

رئیس دادگستری شازند در اشاره به بحث خانواده و مشکلات آن نیز عنوان کرد: علی رغم اینکه به استحکام خانواده معتقد هستیم اما قالب پرونده های خانواده که ما داریم علت آن عجله و عدم دقت در انتخاب و همچنین دخالت برخی اقوام و خویشاوندان است که باید خانواده ها به آن توجه داشته باشند.

تقی پور همچنین به موضوع مقابله و اصلاح اشاره کرد و یادآور شد: علی غم اینکه بحث مقابله و برخورد با جرم و مجرمین با قوت به جای خود باقی است اما موضوع ترمیم و اصلاح مجرم نیز در دستور کار قراردارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!