0

تهدید به انتشار فیلم خصوصی و اخاذی در قبال درخواست‌های غیر اخلاقی

دسته بندی ها : فضای مجازی 11 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 411 بازدید

رئیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهمی که با اخاذی و تهدید در فضای مجازی اقدام به تجاوز به عنف نموده بود خبر داد و گفت: کاربران در دوستی‌های اینترنتی مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ستاد تورج کاظمی اظهار کرد: با وصول دو فقره پرونده به این پلیس مبنی بر تهدید و اخاذی و تجاوز به عنف موضوع در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای امر از شکات تحقیقات لازم انجام شد، احدی از شکات بیان نمود، ایشان در شبکه‌های اجتماعی با طرح دوستی و استفاده از عنوان دانشجوی دکتری از دانشگاه‌های کشور آلمان، با بنده طرح دوستی ریخت و پس از جلب اعتمادم، با فریب جهت گشت و گذار مرا به محلی خلوت در حاشیه شهر کشانده و با تهدید و ارعاب با من ارتباط جنسی برقرار نمود و بعداز اقدام شیطانی، با تهیه فیلم و عکس از من اقدام به اخاذی میلیونی می‌نمود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: درتحقیقات بعدی از دیگر شاکیه اذعان نمود متهم ضمن آزار و اذیت او، از وی نیز فیلم تهیه نموده و تا کنون مبلغ 50 میلیون ریال از ایشان اخاذی نموده است.

سرهنگ کاظمی یادآور شد: متهم به کررات این اعمال را با بانوان دیگری انجام داده که همگی آنها به لحاظ ایجاد رعب و وحشت از سوی متهم حاضر به مطرح نمودن شکایت علیه ایشان نیستند.

این مقام مسئول گفت: با پیگیری پلیس فتا، متهم شناسایی و هنگامی که قصد خروج از کشور از طریق مرز هوایی را داشت در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و پرونده پس از تحقیقات لازم و با ادله کافی تحویل دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هویت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جعلی و دروغین است، به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این هویت‌ها را نخورده و در ارتباط با این افراد بسیار دقت کنند تا در دام شوم آنها گرفتار نگردند.

سرهنگ کاظمی تاکید کرد: قرار گذاشتن با دوستان اینترنتی که شناخت زیادی از آنها نداریم و شناخت ما فقط از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی است اشتباه می‌باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعتماد، ساده لوحی، طمع را سه ضلع مثلث وقوع جرم برشمرد و گفت: اعتماد به دوستان اینترنتی و قرار در اماکن خلوت می تواند برای کاربر دردسر ساز باشد.

سرهنگ کاظمی همچنین به کاربران توصیه کرد: والدین خود را از دوستی‌های اینترنتی مطلع نمایند و حتی‌المقدور از دوستی‌های مجازی چشم پوشی نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!