0

گوگل به اتهام نقض حریم خصوصی کاربران محاکمه خواهد شد

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده 26 تیر 1399 کارشناس سایبرلا 421 بازدید
حریم خصوصی, حمایت از داده شخصی, سایبرلا

گوگل به اتهام دنبال کردن فعالیت های کاربران خود از طریق هزاران برنامه تلفن همراه سه شنبه آینده (۲۱ جولای) محاکمه می‌شود در متن اتهام‌های وارد شده به این شرکت قید شده که حتی زمانی‌که کاربران تنظیمات پیشنهادی برای توقف نظارت گوگل را فعال کرده‌اند نیز گوگل همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

این دادخواست دومین دادخواست شرکت حقوقی بویز شیلر فلکسنر در زمینه حریم خصوصی داده‌ها به نمایندگی از مشتریانش است. در بین مشتریان این شرکت حقوقی رقبای گوگل از جمله فیسبوک (FB.O) و شرکت اوراکل (ORCL.N) نیز حضور دارند.

گوگل به درخواست ما برای اظهار نظر در این باره پاسخ فوری نداد. در دادخواست تازه‌ای که به دادگاه منطقه سن‌خوزه آمریکا مطرح شده ادعا شده است که گوگل حتی پس از خاموش کردن تنظیمات «دسترسی به فعالیت اینترنتی و اپلیکیشن» با نظارت بر اخباری که مردم دنبال می‌کنند، فعالیت کاربران در اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی و دیگر اپلیکیشن‌ها را دنبال می‌کند این اقدام گوگل قانون جاسوسی فدرال و قانون حریم خصوصی کالیفرنیا را نقض کرده است.

براساس این دادخواست شرکت گوگل از طریق مجموعه نرم افزارهای پرطرفدار خود در پلتفورم فایربیس (Firebase) که برای ذخیره داده‌ها، هشدار و تبلیغات و دنبال کردن اشتباهات و کلیک‌ها استفاده می‌شوند داده‌های مذکور را جمع آوری می‌کند. فایبربیس معمولا به دور از چشم کاربران در داخل اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کند.

این دادخواست ادعا می‌کند «حتی زمانی که کاربران دستور العمل گوگل برای خاموش کردن نظارت بر «فعالیت اینترنتی و اپلیکیشن» را در تنظیمات حریم خصوصی خود خاموش می کنند نیز گوگل علیرغم این تنظیمات به نظارت بر فعالیت کاربران در اپلیکیشن و مرورگرها ادامه می‌دهد و به اطلاعات شخصی دسترسی دارد».

براساس این دادخواست گوگل از این داده‌ها برای نمایش تبلیغات هدفمند، بهبود محصولات و هرگونه محتوای مربوط به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند.

رویترز در ماه مارس در گزارشی اعلام کرد که بازرسان قانون ضدتراست امریکا در حال بررسی شرکت گوگل هستند، آنها بررسی می‌کنند که آیا گوگل با اجتناب ناپذیر کردن استفاده از فایربیس به شکلی غیرقانونی رقابت در زمینه تبلیغات و دیگر تجارت‌ها را زیر سوال برده است.

بویز شیلر فلکسنر در پرونده ماه گذشته، گوگل را به ثبت محرمانه فعالیت کاربران در گوگل کروم متهم کرد و مدعی بود که جاسوسی گوگل حتی پس از فعال‌سازی حالت ناشناس در این مرورگر هم ادامه پیدا می‌کند. گوگل اعلام کرد که به چنین ادعایی پاسخ خواهد داد.

منبع: پیوست به نقل از  REUTERS

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!