0

به خطر افتادن حریم شخصی کاربران در آمریکا

ترامپ توافق حفاظت از حریم شخصی آمریکا و اتحادیه اروپا را به خطر انداخته است.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته دستورالعمل اجرایی جدیدی را صادر کرده که ممکن است توافقنامه‌ای میان این کشور و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به خطر بیندازد.

بر مبنای توافق دو طرف امنیت و حریم شخصی داده‌های کاربران اینترنت در کشورهای اروپایی در زمانی که این داده‌ها در اختیار شرکت‌هایی در آمریکا قرار می‌گرفت، حفظ می‌شد، اما حالا سرنوشت این توافق در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است.

این توافق که سپر حریم شخصی آمریکا و اتحادیه اروپایی یا U.S.-EU Privacy Shield نام‌گرفته چارچوبی با بازه زمانی شش‌ماهه است که در زمان ریاست جمهوری اوباما اجرایی شده و بر مبنای آن شرکت‌های آمریکایی قادر به دریافت اطلاعات شخصی از مجموعه‌هایی در اتحادیه اروپایی هستند، البته به شرطی که به قوانین مربوط به حریم شخصی که در کشورهای عضو این اتحادیه اجرایی شده وفادار باشند.

بیش از 1500 شرکت آمریکایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت از مزایای این توافقنامه بهره می‌گیرند، اما ترامپ دستور اجرایی را عملیاتی کرده تا امنیت عمومی را در داخل خاک آمریکا ارتقا دهد و اگرچه بخش عمده آن مربوط به قوانین مهاجرتی است، اما بخش کوچکی از آن نیز قانون سپر حریم شخصی را به خطر می‌اندازد، زیرا در این بخش از دستورالعمل ترامپ حتی افرادی که شهروند آمریکا نباشند می‌توانند به‌منظور حفظ امنیت آمریکا مشمول جمع‌آوری اطلاعاتی شوند که منجر به شناسایی هویت آن‌ها می‌شود.

بر این اساس می‌توان از داده‌های مربوط به کاربران اروپایی برای شناسایی هویت آن‌ها در صورت لزوم استفاده کرد و اگر دولت آمریکا بخواهد چنین طرحی را اجرایی کند، بعید است طرف اروپایی به مفاد قانون یادشده پایبند باقی بماند. کارشناسان واکنش طرف اروپایی را در قالب اعمال تحریم‌های تجاری هم پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!