0

عامل راه‌اندازى سایت غیر مجاز آموزش هک و نفوذ دستگیر شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 338 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان تربت حیدریه از شناسایى و دستگیرى عامل راه‌اندازى سایت غیر مجاز آموزش هک و نفوذ در این شهر توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان خبر داد و گفت: طبق قانون جرائم رایانه ای هرگونه آموزش روشهای هک و نفوذ جرم بوده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محمد آقابیگى در تشریح خبر گفت: با توجه به رصد و پایش فضاى سایبرى توسط کارشناسان پلیس فتا که این امر از ماموریت‌هاى ذاتى این پلیس و براى برقرارى امنیت کاربران ،لازم و ضرورى مى‌باشد،‌ سایتى با اهداف آموزش هک و نفوذ و از کار انداختن دیگر سایت‌هاى داخلى و خارجى شناسایى و عامل راه‌اندازى آن طى اقدامات فنى و تخصصى پلیس فتا دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم که مردى 29 ساله و داراى تحصیلات لیسانس در رشته فناورى اطلاعات و ارتباطات و داراى تخصص در علوم رایانه‌اى بود پس از رویت شواهد به جرم خود اعتراف و کسب منفعت مالى را انگیزه اصلى جرم خود عنوان کرد.

سرهنگ آقابیگى تصریح کرد: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شد.

این مقام انتظامى در پایان به کاربران متخصص در امر فناورى اطلاعات و علوم رایانه هشدار داد: به منظور حفظ امنیت کاربران فضاى سایبر هرگونه آموزش هک و نفوذ در بستر اینترنت و شبکه‌هاى اجتماعى جرم بوده و با مجرم مطابق قانون جرایم رایانه‌اى برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!