0

هکرها با واتساپ صورتی دستگاه کاربران را به بدافزار آلوده می‌کنند

دسته بندی ها : امنیت موبایل - تلفن همراه, بدافزار امنیتی 6 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 363 بازدید
امنیت گوشی موبایل, هک تلفن همراه

ویروس جدیدی که خود را به عنوان آپدیت جدید واتساپ جا زده، در گروه‌های این پیام‌رسان در حال پخش شدن است. این ویروس که در قالب لینک فعالسازی تم صورتی واتساپ مشاهده شده، در حقیقت توسط هکرها برای سرقت حساب کاربری شما استفاده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از انتشار لینکی در گروه‌های واتساپ است که با ادعای آپدیت تم صورتی واتس‌اپ در حقیقت باعث از دست رفتن اکانت کاربر می‌شود.

اگر روی این لینک ضربه بزنید و متوجه رفتارهای عجیبی در حساب کاربری خود شدید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا شاید از خطر این ویروس در امان بمانید:

  • بلافاصله واتس‌اپ صورتی را از روی دستگاه خود حذف کنید.
  • پیوند تمامی نسخه‌های وب واتس‌اپ را با اکانت خود از بین ببرید.
  •  کش مرورگر را از بخش تنظیمات پاک کنید.
  •  مجوزها و دسترسی همه‌ اپلیکیشن‌های خود را بررسی کنید.
  • اگر دسترسی مشکوکی پیدا کردید، آن را غیرفعال کنید.

در گزارش‌ها آمده که برخی کاربران واتس‌اپ ناخواسته این لینک را با دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند. شرکت امنیت سایبری Voyager Infosec می‌گوید کاربران هرگز نباید هیچ فایل APK یا برنامه‌ای را به‌صورت دستی و خارج از فروشگاه های اپلیکیشن نصب کنند: «از این بدافزارها می‌توان برای دسترسی به اطلاعات موبایل مثل تصاویر، پیامک‌ها و شماره مخاطبان استفاده کرد. بدافزارهای مبتنی بر کیبورد هم می‌توانند هر چیزی که تایپ می‌کنید را ثبت کنند. در نتیجه، حتی رمز عبور حساب بانکی شما هم در معرض خطر قرار می‌گیرد. وضعیت فعلی در خصوص «واتساپ پینک» یا «واتساپ گلد» هم نوعی از همین بدافزارهاست که خود را به جای واتس‌اپ واقعی جا می‌زنند.»

واتس‌اپ در واکنش به این خبر گفت: «هر کسی که پیام غیرعادی یا مشکوکی را روی هر سرویسی از جمله ایمیل دریافت کرد، شدیدا توصیه می‌کنیم قبل از کلیک روی لینک‌ها یا پاسخ دادن به درخواست‌ها احتیاط کند. به‌طور خاص در واتس‌اپ هم پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهایی که ارائه شده برای گزارش این اتفاقات یا مسدودسازی افراد مشکوک استفاده شود.»

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!