0

کلاهبرداری به بهانه دریافت تیک آبی اینستاگرام

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 9 آذر 1399 کارشناس سایبرلا 463 بازدید
آدرس و شماره تلفن پلیس فتا فارس شیراز - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مجرمان سایبری با وسوسه شهروندان برای دریافت تیک آبی صفحه خود در اینستاگرام از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: رشد تعداد کاربران و افزایش صفحات در شبکه های اجتماعی باعث سخت‌ شدن شناخت صفحات اصلی شده است؛ به همین دلیل اینستاگرام تیک آبی را که نشان تایید بوده به کاربر اعطا کرده تا در کنار حساب کاربری و جستجوی نمایه قرار دهد که به معنای رسمی بودن حساب کاربر یک شخصیت عمومی مشهور و یا نام تجاری در جهان است.

وی افزود: با توجه به علاقه کسب و کارها برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، مجرمان سایبری از این فرصت سوء استفاده کرده و از کاربران حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت تیک آبی دارند کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی یادآور شد: کلاهبرداران با فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی، فرآیند دریافت تیک آبی را یک فرآیند پیچیده تعریف کرده و بدین منظور از کاربر هزینه هنگفتی را دریافت می‌کنند و حتی آنها را به درگاه های فیشینگ بانکی هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فرآیند درخواست نشان تایید اینستاگرام از داخل خود نرم افزار، قسمت تنظیمات و بخش Request Verification انجام می‌پذیرد که شبکه اجتماعی اینستاگرام در صورت محرز شدن هویت شما و اصالت صفحه، این نشان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: کلاهبرداران با ترفند‌های روانشناسی مانند وسوسه کاربران، سعی در کلاهبرداری و دریافت وجه از کاربران را داشته که در صورت عدم هوشیاری کاربران، احتمال سوء استفاده از آنان متصور است؛ لذاکاربران دقت داشته باشند که تیک آبی به معنای تایید کلیه محتوا و یا محصولات یک صفحه نبوده و تنها اصالت یک صفحه را در مقابل صفحات جعلی نشان می‌دهد.

منبع: پلیس فتا

آدرس و شماره تلفن دفاتر پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای در سراسر کشور | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!