0

بانک‌ها در تحقق آگاه سازی امنیت بانکداری الکترونیک نقش مهمی دارند

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در بین کارکنان بانک تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین عوامل آگاه سازی در خصوص خدمات بانکی غیر حضوری، بانک‌ها می‌باشند و از کارکنان بانک خواست تا با همکاری هم، جهت آگاه سازی شهروندان برای پیشگیری از زیان مالی تلاش نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ عسگری در جلسه آموزشی بانک تجارت با موضوع جرایم مالی در خصوص پرداخت‌های اینترنتی  با اشاره به فیشینگ و جعل درگاه بانکی و هدایت کاربران به این درگاه‌های جعلی، اظهار کرد: یکی از شگردهای هک اطلاعات کاربران و سوءاستفاده از اطلاعات آنان استفاده از صفحات جعلی (فیشینگ) می‌باشد، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را به سرقت می‌برند.

وی با بیان اینکه کاربران هنگام پرداخت‌های اینترنتی باید اطلاعات لازم جهت شناسایی درگاه‌های جعلی بانکی را داشته باشند، افزود: این اطلاع رسانی از وظایف بانک‌هاست که باید به مشتریان خود آموزش دهند تا گرفتار سایت‌های فیشینگ و یا کیلاگرها نشوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس فتا از بدو تاسیس تاکنون در خصوص آموزش شهروندان با رویکرد پیشگیرانه اقدامات فراوانی انجام داده است، گفت: همواره به شهروندان توصیه کرده‌ایم که برای خرید آنلاین حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایند و به هیچ عنوان از سایتها و فروشگاههایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای نماد هستند خرید انجام ندهند.

سرهنگ عسگری ادامه داد: توصیه دیگر به کاربران این است که کاربران برای پرداخت‌های اینترنتی خود از مکان‌های عمومی مثل کافی نت‌ها و…  که امکان وجود کیلاگر از نوع سخت افزار یا نرم افزار بر روی سیستم‌ها می باشد خودداری نمایند و حتما در پرداخت‌های آنلاین در مکان‌های عمومی از نصب نبودن کیلاگرها مطمئن شده و حتما از صفحه کلیدمجازی استفاده نمایند.

وی امنیت کارت‌های بانکی و جلوگیری از فاش شدن اطلاعات کارت بانکی را یک ضرورت بر شمرد و گفت: شهروندان مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و از یادداشت نمودن رمز عبور بر روی کارت‌های بانکی‌، همراه داشتن رمز عبور در کنار کارت بانکی و از ذخیره نمودن اطلاعات کارت در دستگاه‌های داری حافظه مانند تلفن همراه، لپ تاپ و …. جداً خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری سپردن کارت بانکی و رمز عبور آن به دیگران را اشتباه خواند و افزود: در صورت ناچاری حتما در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت اقدام نمائید، چرا فرد می‌تواند با داشتن اطلاعات کارت بانکی شما و گرفتن رمز دوم به صورت اینترنتی از کارت شما خرید نماید، لذا تغییر رمز دوم ضروری است.

وی در ادامه به استفاده از دستگاه‌های  POS , ATM اشاره کرد و گفت: موقع خرید از فروشگاه‌ها خودتان کارت بکشید‌، همچنین در استفاده از دستگاه‌های ATM از دادن کارت خود به دیگران خودداری و شخصاً کارت را وارد کنید و از نگاه کردن افراد مجاور موقع وارد کردن رمز عبور جلوگیری کنید.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در مورد کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی نیز گفت: شهروندان از پاسخ به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه‌، معرفی خود به عنوان کارمند بانک و …  که اطلاعات کارت بانکیتان را درخواست می‌کنند یا اینکه وجه به حساب آن‌ها واریز کنید خودداری نمایند، چرا که این افراد کلاهبردار هستند و قصد دارند با کشاندن شما در پای عابر بانک از شما سوءاستفاده نمایند.

سرهنگ عسگری یکی از مهمترین عوامل آگاه سازی در خصوص خدمات بانکی غیر حضوری را بانک‌ها دانست و از کارکنان بانک خواست تا با همکاری هم، جهت آگاه سازی شهروندان برای پیشگیری از جرائم مالی تلاش نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!