0

هک کردن واتس اپ وتلگرام توسط سازمان سیا

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, شبکه های اجتماعی, هک نفوذ کرک 19 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 1020 بازدید

رسانه‌ها با شنیدن خبر هک شدن گوشی‌های اپل و اندرویدی پیازداغ ماجرا را زیادتر کرده و داستان را به اپلیکیشن های رمزگذاری شده و امن مانند تلگرام، واتس‌اَپ، سیگنال، Confide و … کشانده‌اند اما یک اشتباه بزرگ این وسط رخ‌داده است.

به گزارش سایبرلا به نقل از خبرآنلاین، نه سازمان سیا و نه GCHQ هیچ‌کدام نتوانسته‌اند تاکنون ارتباط end-to-end رمزگذاری شده را شکسته و بخوانند بلکه کار دیگری کرده‌اند که از طریق آن می‌توانند هر کاری روی هر وسیله الکترونیکی انجام دهند.

«جوزف هال» رئیس مرکز Center for Democracy & Technology به‌سادگی این موضوع را برای کاربران عمومی بیان کرده که موبه‌مو آن را بخوانید تا نحوه هک شدن را بفهمید:

{آنها برنامه‌ای را روی گوشی شما نصب‌کرده‌اند که قادر است هرچند صدم ثانیه یک اسکرین شات و تصویر از روی نمایشگر شما بیندازد. مثلاً هنگام چت کردن شما با یک نفر، هرآنچه میان شما دو نفر نوشته‌شده به‌صورت پرینت اسکرین و عکس به سرور حمله‌کننده (در اینجا سازمان سیا یا GCHQ) ارسال می‌شود و بدین ترتیب بدون اینکه ارتباطات رمزگذاری شده شما شکسته یا هک شود، اطلاعاتتان دیده و خوانده می‌شود! به همین راحتی!@}

بنابراین آنچه در بخشی از اسناد وُلتِ 7 آمده، داستان نصب بدافزار (یا حتی بسیاری از اپلیکیشن های رایگان در اپ استور یا گوگل پلی) روی گوشی‌های نا امن است که باعث لورفتن اطلاعات به این سبک و سیاق شده است. حالا اپل یا گوگل (مالک اندروید) با کشف حفره‌های نرم‌افزاری جلوی این بدافزارهای جاسوسی را بعضاً گرفته و سعی کرده‌اند مانع از هک مجدد شوند. اینکه کدام گروه – سیا یا مالکان نرم‌افزار و سیستم‌عامل – جلوتر دست به کشف حفره زده و بدافزار یا ضدبدافزار را ساخته، بحث دیگری است!

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!