0

برنامه دولت آمریکا برای مقابله با هکرهای ایرانی

بیت کوین - ارز دیجیتال - سایبرلا
دولت فدرال ایالات متحده مقابله با هکرهای ایرانی را در دستور کار قرار داد. طبق گزارشات دریافت شده ظاهرا دولت آمریکا شمشیر را از رو بسته است. زیرا اعلام کرده که برنامه ویژه ای برای مقابله با حملات سایبری به ویژه از سوی ایران دارد.

از این رو دولت فدرال ایالات متحده یک دستور امنیتی برای ادرات این کشور صادر کرده است. در این دستور امنیتی، هشدارهایی درباره احتمال نفوذ هکرهای ایرانی و دیگر کشورها قرار دارد.

این اطلاعیه در زمانی منتشر شده که دولت آمریکا چند وقتی است که تعطیل بوده و مشکلات فراوانی را برای مردم این کشور به همراه داشته است.

تعطیلی بخشی از ادارات دولتی آمریکا که دلیل آن اختلاف نظر رییس جمهور و دمکرات‌های کنگره بر سر بودجه ۵.۶ میلیارد دلاری دیوار مرزی است اکنون وارد سی و چهارمین روز خود شده که طولانی‌ترین مورد از تعطیلی نهادهای دولتی در تاریخ آمریکا است.

با توجه به عدم پرداخت بودجه برخی از ادارات، حقوق کارمندان این ادارات نیز قطع شده و به آنها گفته شده که سرکار نیایند. بخشی از این افراد کارمندهای نهادهای مسئول تضمین امنیت شبکه‌های کامپیوتری ادارات دولتی غیرنظامی هستند.

این وضعیت، ادارات دولتی را در برابر حملات سایبری بین‌المللی با هدف ربودن سامانه نام دامنه‌های کامپیوتری (DNS) آسیب‌پذیر کرده است. بسیاری از موسسات امنیتی سایبری معتقدند این حملات را هکرهای وابسته به حکومت ایران انجام می‌دهند.

دی‌ان‌اس، فهرست سامانه شناسه‌گذاری نشانی‌هایی است که زیر ساخت شبکه جهانی اینترنت تشکیل می‌دهند و هکرها با تغییر دادن مسیر این ارتباط‌ها و دستکاری آدرس هر موسسه در این سامانه می‌توانند به اطلاعات آن دست یافته و به اشکال مختلف آن شبکه را تخریب و مختل کنند.

طبق این دستور امنیتی از همه نهادها و ادارات دولتی خواسته شده شبکه‌های کامپیوتری عمومی خود را برای شناسایی اقدامات زیانبار هکرها از جمله تغییر آدرس در سامانه دامنه‌های کامپیوتری دقیقا بررسی کنند.

کریس کربز، مدیر اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، در این دستورالعمل از همه ادارات دولتی خواسته است برای حفاظت از اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری دولت فدرال اقدامات لازم را انجام دهند.

آقای کربز گفت دولت از تاثیر اقدامات زیانبار و رخنه در شبکه‌های کامپیوتری برخی از ادارات مطلع است و به آنها هشدارهای لازم را داده است.

ادارات دولتی موظف شده‌اند تا روز جمعه وضعیت امنیتی شبکه‌های کامپیوتری خود را به وزارت امنیت میهن اطلاع داده و تا روز ۵ فوریه گزارشی از اقدامات خود برای برطرف کردن نقطه ضعف‌ها ارائه دهند.

کارشناسان می گویند ایران در سال‌های اخیر توانایی خود برای انجام حملات سایبری را افزایش داده است. گفته می‌شود یکی از مشهورترین حملات سایبری موسوم به «شامون» که علیه شرکت نفت دولتی عربستان سعودی صورت گرفت کار هکرهای وابسته به حکومت ایران بوده است.

نمونه دیگر، شناسایی یک گروه هکر وابسته به ایران است که به شبکه‌های کامپیوتری ده‌ها دانشگاه در ۱۴ کشور جهان از جمله بریتانیا حمله کرد و از قرار معلوم هدف آن سرقت اعتبارنامه‌های علمی دانشجویان برای دور زدن تحریم‌ها در زمینه مطالب علمی بود.

سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!