0

کمیسیون صنایع مجلس با هرگونه قرارداد محرمانه خودرویی برخورد می کند

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 25 آبان 1395 مدیر سایبرلا 588 بازدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتشار اخباری در خصوص قراردادهای محرمانه خودروسازان و واردات قطعات بی کیفیت چینی توسط “ایران خودرو” و “سایپا” گفت:احتمالا کمیسیون کمیته یا کارگروهی برای بررسی این شائبات تشکیل می دهد.

ولی ملکی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری درخصوص قراردادهای محرمانه خودروسازان با شرکت های اروپایی و واردات قطعات بی کیفیت توسط “ایران خودرو” و “سایپا” گفت:اگر چنانچه خودروسازان قراردادهای محرمانه منعقد کنند و یا با قرارداد با چینی ها قطعات بی کیفیت وارد کنند،قطعا کمیسیون صنایع و معادن مجلس ورود کرده و با آنها برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه واردات قطعات چینی از طریق نمایندگی های چینی و خودروسازان داخلی با برخورد سخت کمیسیون صنایع و معادن مجلس مواجه خواهد شد،افزود:کمیسیون در حال بررسی شائبه قراردادهای محرمانه خودرویی و استفاده از قطعات چینی در خودروهای جدید است که احتمالا کمیسیون کمیته یا کارگروهی برای بررسی این شائبات تشکیل می دهد.

خودروهای جدید باید با قطعات درجه یک اروپایی تولید شود

ملکی با بیان اینکه درتولید خودروهای جدید باید از قطعات باکیفیت و درجه یک اروپایی که قرارداد با آنها منعقد شده استفاده شود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه در عرصه صنعت خودروسازی قابلیت های زیادی دارد و باید 30 تا 40 درصد خودروهای جدید تولیدی به کشورهای خارجی صادر شود.

وی با تاکید بر تولید خودروهای جدید متنوع و باکیفیت در کشور یادآور شد: منابع انسانی و تحقیق و توسعه از عوامل مهم در کیفیت خودرو است،اما متاسفانه خودروسازی های داخلی ما همانند دنیای پیشرفته و صنعتی در این زمینه عمل نکرده اند.

کمیسیون صنایع با هرگونه قرارداد خارج از چارچوب تعیین شده برخورد می کند

ملکی با بیان اینکه از دل تحقیق و توسعه خارجی ها گاهی خودروهایی به بازار روانه می شود، که برای مصرف کنندگان تازگی دارد،افزود:سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه به تبع خود استانداردهای سختگیرانه تر و کنترل کیفیت دقیق تری ترسیم می کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با اشاره به تعیین چارچوب توسط کمیسیون متبوعش برای انعقاد قراردادهای جدید خودرویی،تصریح کرد:انتقال تکنولوژی،صادرات بخشی از محصولات تولیدی با نام ایران،استفاده از قطعات تولیدی داخلی بخشی از چارچوب های تعیین شده است که کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جدیت تحقق آنها را دنبال کرده و با هرگونه قراردادی خارج از این چارچوب مخالفت و برخورد می کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!