0

گزارش نظارتی کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس درباره مبارزه با قمار و پول شویی

دسته بندی ها : پولشویی, قمار و شرط بندی 26 دی 1399 مدیر سایبرلا 555 بازدید
پولشویی - جرایم مالی در فضای مجازی - سایبرلا

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت که گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی برای مبارزه با ‎قمار و ‎پول شویی آماده قرائت در صحن علنی مجلس است.

به گزارش فارس، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در جهت مبارزه با ‎قمار و ‎پول‌شویی، گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درخصوص چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در حوزه امور بانکی نهایی و  جهت قرائت به صحن علنی ارایه شد.

وی افزود: کاهش فرار مالیاتی، کاهش کسری بودجه، جلوگیری از مفاسد اقتصادی، پولشویی و اخلال در بازار دارایی‌هایی همچون ارز و مسکن و…، و نیز کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها در گرو افزایش توان و ظرفیت کشور در رصد و کنترل تراکنشهای مالی از جمله تراکنش‌های ریالی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این حوزه، قوانین و مقررات خوبی در چند سال اخیر در  مجلس و دولت تصویب شده، اما همه آنها به صورت کامل و اثربخش اجرایی نشده است. نتیجه عدم اجرای کامل این قوانین و مقررات، بی‌اطلاعی دولت نسبت به مبدأ، مقصد و هدف بسیاری از تراکنش‌ها و سهولت فرار مالیاتی و پولشویی بر بستر ریال بوده است.

توانگر اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه نظارتی خود جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برای پیگیری وضعیت اجرای قوانین و مقررات یادشده تشکیل داده است.

به گفته وی، در این گزارش، وضعیت اجرایی شدن ماده 21 مکرر قانون اصلاح قانون چک و مواد 10 و 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، و همچنین بخشی از مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شده و برای قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم‌ شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!