0

باند بزرگ کلاهبرداری پیامکی در مازندران دستگیر شد

دسته بندی ها : کلاهبرداری پیامکی 12 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 388 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری پیامکی در این استان خبر داد و گفت: افرادی که با فریب مردم اقدام به کلاهبرداری پیامکی از آنان می‌نمودند توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد اعلام کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان استان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان داشت از برنامه رادیو جوان می‌باشد و اعلام نمود که شما در قرعه کشی رادیو جوان برنده 50/000/000 ریال کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال نمودن رمز دوم حساب بانکی‌ام مبلغ 230/000/000 ریال از حسابم برداشت نمود، به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

وی افزود: در ادامه با توجه به شکایت صورت گرفته و حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس متهمین به هویت (م-ق) و (ح-ع) در شهر پردیس استان تهران شناسایی گردیدند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در ادامه با تحقیقات بیشتر مشخص گردید متهمین علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از افرادی دیگر با همین شیوه و شگرد نموده‌اند به همین منظور با بررسی‌های تکمیلی و فنی به عمل آمده معلوم شد وجوه مورد نظر از حساب شاکی در نهایت صرف خرید سکه در شهر تهران شده‌است.

این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی مرجع محترم قضائی مامورین این پلیس با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مذکور عزیمت کرده و اقدام به جلب و دستگیری متهمین نمودند، در ادامه نیز طی بازدید از مخفیگاه آنان تعداد 24 عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیم‌کارت و کپی شناسنامه کشف و ضبط گردید.

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهمین پس از سیر مراحل قضایی و انتظامی به پلیس فتا استان مازندران منتقل شدند و در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند؛ در زندان با شخصی به هویت (ع-و) آشنا شدیم و او بعد از آزادیمان چندین بار با ما تماس گرفت و ما نیز شماره کارت‌هایی که با آن افتتاح حساب کرده بودیم را در اختیار وی قرار دادیم و سپس او نیز مبالغی را که از اشخاص برداشت می‌کرد را به کارت‌هایمان واریز کرده و ما نیز با مراجعه به طلا فروشی‌های سطح شهر تهران اقدام به خرید سکه می‌نمودیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ادامه رسیدگی به پرونده، مامورین این پلیس با اخذ دستور قضائی به زندان مورد نظر عزیمت نموده و در بازجویی اخذ شده از زندانی (ع-و)، متهم ضمن اقرا به بزه انتسابی اعلام نمود؛ با شگرد مختلفی از جمله تماس و ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در طرح برنامه رادیو جوان به افراد مختلف جهت واریز وجه، ابتدا شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز شدن پول به حسابشان و دریافت موجودی، مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز می‌کشاندم و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنها را فعال و یا با فریب دادن آنان، وجوه را از حسابشان سرقت و پس از چندین بار انتقال، سرانجام به حساب‌های جعلی که در اختیار هم‌دستانم بود واریز می‌کردم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: تا کنون با توجه به پرونده‌های واصله به این پلیس، بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری در این خصوص صورت گرفته که سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ضمن اشاره به این نکته که هرگز نباید به پیامک‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به پیامک هایی که به شیوه های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست، اطلاعاتی نظیر اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهید.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نمی‌باشد و فقط ارائه شماره کارت لازم است و از دادن دیگر اطلاعات درج شده بر روی کارت مثل تاریخ اعتبار کارت و cvv2 و رمز اول و دوم خودداری نمائید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!