0

کلاهبرداری و فیشینگ با راه اندازی سایت همسریابی و صیغه یاب

دسته بندی ها : دوستیابی همسریابی صیغه 12 آذر 1397 مدیر سایبرلا 703 بازدید
امنیت اطلاعات و جرایم فضای مجازی

ایران‌داد ؛ مجرمان برای برداشت غیرمجاز پول از حساب های بانکی کاربران افراد ، اقدام به راه اندازی سایت همسریابی و صیغه یاب نموده و ضمن جعل درگاه های بانکی جعلی و فیشینگ , از افراد کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتای کرمان گفت: یکی از روش‌های مجرمان برای برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران، راه‌اندازی سایت‌های همسریابی با درگاه بانکی فیشینگ و جعلی است.

سرهنگ امین یادگار‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکی‌اش از طریق عضویت در سایت همسریابی پرونده به صورت ویژه  در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با انجام تحقیقات فنی و تخصصی دریافتند‌، مال باخته از طریق عضویت در این سایت که دارای درگاه بانکی جعلی بود اطلاعات بانکی‌اش به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتای کرمان خاطر‌نشان کرد: مجرم که مردی ۲۴ ساله و متاهل  بود با راه‌اندازی سایت همسریابی کاربران را فریب داده و از آنان می‌خواست که جهت‌ پرداخت حق عضویت اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه جعلی که ساخته بود وارد کنند که به محض ورود اطلاعات کارت بانکی این اطلاعات برای متهم ارسال وی در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از بانکی شاکی می‌نموده است.

سرهنگ یادگارنژاد با تاکید بر اینکه فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای مجازی غیر قانونی است، ادامه داد: چنین فعالیتی وجهه قانونی ندارد و در واقع موضوع همسریابی هم در کار نبوده و هدف از راه‌اندازی این سایت، کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی، هویتی و شخصی کاربران برای سوء‌استفاده‌های بعدی می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار به کسانی که اقدام به این گونه فعالیت‌ها در فضای مجازی می‌کنند‌، گفت: به هیچ وجه به نرم افزارها و سایت‌هایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می‌شود.

در برابر درخواست پولی که از شما می‌شود هوشیار باشید، هرگز جزئیات کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی را برای افرادی که آنها را نمی‌شناسید ارسال نکنید.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به این‌که شهروندان مراقب افراد کلاهبردار در فضای مجازی باشند و به راحتی فریب آنها را نخورند، و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک به پلیس فتا اطلاع رسانی نمایند.

مشاوره حقوقی تخصصی در حوزه جرایم فضای مجازی

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!