0

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله زدگان

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و مسدود سازی حساب تعدادی از سودجویان که به با سوء استفاده از احساسات شهروندان به بهانه کمک به به زلزله زدگان منطقه سی‌سخت اقدام به کلاهبرداری نموده بودند، خبر داد.

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: یکی از مواردی که اخیراً مورد سوءاستفاده افراد سودجو یا موسسات خیریه غیر رسمی و فاقد مجوز قرار گرفته است، درج تبلیغات به همراه شماره حساب‌های بانکی با عنوان کمک به به زلزله زدگان منطقه سی‌سخت در شبکه‌های اجتماعی بوده که این افراد پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت وجه واریزی شهروندان خیر نموده‌اند.

وی افزود: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب های رسمی و اعلام شده (هلال احمر و کمیته امداد) کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام نمایند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با تشکیل پرونده قضایی تاکنون حساب های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری نموده مسدود و با توجه به مراجعه شکات متعدد و ارائه مرجوعه قضایی شناسایی سایر متهمان مرتبط با این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

منبع: پلیس فتا

رزور وقت مشاوره حقوقی در زمینه کلاهبرداری و جرایم اینترنتی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!