0

17 میلیارد کلاهبرداری با ترفند کمک خیرخواهانه

جرایم مالی اقتصادی فضای مجازی, سرقت اطلاعات حساب و کارت بانکی

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با 17 میلیارد ریال کلاهبرداری از یک شهروند توسط ماموران پلیس فتا خبر داد.

سرگرد یوسف شاکری رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتا استان، فردی که در شبکه‌های اجتماعی، با شهروندان ارتباط برقرار می‌کرد و با این ترفند که جهت کمک خیرخواهانه، می‌خواهد از طریق یک دیپلمات، مبلغ دو میلیون دلار در کشور ایران به افراد نیازمند کمک کند، شناسایی و اقدامات پلیسی برای دستگیری وی آغاز شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای عادی جلوه دادن ترفندش، اعلام کرده بود که برای این اقدام نیاز به یک فرد مطمئن در داخل کشور دارد، افزود: متهم در نهایت موفق می‌شود با یکی از شهروندان تماس برقرار نموده و در نهایت او را متقاعد می‌کند تا مبلغ 17 میلیارد ریال را از طریق صرافی‌ها به حسابش واریز کند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده با سرنخ‌های موجود مشخص می‌شود که متهم در یکی از کشورهای همسایه حضور داشته و از طریق پاسپورتش مبلغ بیست هزار دلار را از صرافی دریافت می‌کند.

سرگرد یوسف شاکری با اشاره به اینکه با اقدامات فنی، متهم در چتر اطلاعاتی ماموران پلیس فتا قرار می‌گیرد، افزود: با گذشت مدت کوتاهی از این موضوع مشخص شد که متهم در تاریخ 21 تیرماه سال جاری وارد کشور شده و در آبان ماه نیز قصد خروج از کشور را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول این مدت، متهم کاملاً زیر نظر بوده، تصریح کرد: با رصد فعالیت‌های این فرد که به صورت مستمر توسط ماموران پلیس فتا انجام می‌شد، محل اختفای وی در استان مازندران مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس استان خراسان شمالی یاد آور شد: با نیابت قضائی و همکاری پلیس فتا استان مازندران متهم در یک عملیات غافلگیرانه و گسترده در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا خراسان شمالی منتقل می‌شود.

سرگرد یوسف  شاکری با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که متهم در حال حاضر دارای 25 فقره پرونده در حال رسیدگی در سراسر کشور با موضوع فیشینگ است، خاطرنشان کرد: این پرونده کماکان در حال بررسی بیشتر است که به‌ محض تکمیل شدن، برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

منبع: پلیس فتا

رزرو وقت مشاوره در زمینه جرایم اینترنتی و رایانه ای | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!