0

واردات تجهیزات نیروگاهی به کشور را پیگیری می‌کنم

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نیرو 26 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 401 بازدید

وزیر نیرو با بیان اینکه چنانچه شرکت‌های ایرانی و زیرمجموعه وزارت نیرو تجهیزات نیروگاهی و یا پمپ‌ آب‌ وارد کنند، پیگیری می‌کنیم، گفت: وزارت نیرو پیشنهاد جدیدی برای افزایش قیمت آب و برق ارائه نکرده، هر چند اگر ضرورت ببیند این کار را انجام خواهد داد.

حمید چیت‌چیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه 5 هزار مگاوات برق حرارتی میان شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مپنا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکسری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو مثل مپنا و مهاب قدس اقدام به واردات پمپ کرده‌اند، گفت: این شرکت‌ها زیرمجموعه وزارت نیرو هستند، اما اینکه این شرکت‌ها اقدام به واردات تجهیزات نیروگاهی و یا پمپ کرده‌اند، را اطلاع ندارم.

وی افزود: قطعاً با اطلاع از این موضوع آن را پیگیری خواهم کرد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که با تغییرات صورت گرفته در آستان قدس رضوی آیا احتمال اینکه مپنا و مهاب قدس مجدداً به وزارت نیرو بازگردد، گفت: البته شما نباید وسط دعوا نرخ تعیین کنید، اما ما به هر حال امیدوار هستیم.

چیت‌چیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای اقتصاد اعلام کرده است که وزارت نیرو جدیداً پیشنهاد افزایش قیمت آب و برق را به این شورا اعلام کرده است، گفت: وزارت نیرو پیشنهاد جدیدی به شورای اقتصاد برای افزایش قیمت آب و برق ارائه نکرده است، اما بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها اگر ضرورتی در این زمینه ببیند، این کار را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق قانون وزارت نیرو و دولت از ورود به ساخت نیروگاه و حمایت از ساخت نیروگاه توسط دولت منع شده است، گفت: طبق قانون شورای اقتصاد ورود وزارت نیرو و دولت به ساخت نیروگاه را منع نکرده است و بر اساس تصمیم شورای اقتصاد وزارت نیرو می‌تواند 5 هزار و 50 مگاوات نیروگاه برای ساخت نیروگاه از موقعیت خود استفاده کند.

وزیر نیرو ادامه داد: مراسمی که امروز میان مپنا و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی صورت گرفت احساس کردیم که باید انتقال تکنولوژی صورت گیرد، به همین دلیل از این مصوبه قانونی شورای اقتصاد استفاده کردیم.

چیت‌چیان در باره سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز گفت: تمام تلاش‌هایی که وزارت نیرو در بخش آب و برق اعم از پیمانکاری، ساخت تجهیزات و سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد، همه اینها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: در مراسم تفاهم‌نامه امروز از لحاظ ارزش اقتصادی تاکنون به این اندازه در صنعت نیروگاهی نداشتیم، هر چند این برنامه با هدف انتقال تکنولوژی و ساخت توربین‌های کلاس اف است.

به گفته وزیر نیرو، در سال جاری 14 سد به بهره‌برداری خواهد رسید که 3 سد در ماه‌های آتی خواهد بود که تمام اینها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!