0

تشکیل 6 پرونده جعل نماد الکترونیکی

دسته بندی ها : جعل رایانه ای, نماد اعتماد الکترونیکی 18 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1065 بازدید
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد. سرهنگ علی نیک‌نفس افزود: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهای خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهند؛ زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‌ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.
 
وی تاکید کرد: بدون شک اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.
 
نیک‌نفس ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.
 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها اعلام کرد و گفت : این رقم نشان می‌دهد فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.
 
وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده‌اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.
 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد. وی بیشتر شکایت‌های مردم را از فروشگاه‌های اینترنتی، تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایت‌های مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.
 
براساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور، نیک‌نفس همچنین اظهار کرد: پیش‌نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.
منبع:ایسنا
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!