0

وزیر صنعت: از حداکثر توان داخلی در پروژه های مشارکتی استفاده می کنیم

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 آبان 1394 مدیر سایبرلا 488 بازدید
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت :‌ باید از حداکثر توان داخلی در پروژه های مشارکتی با طرف خارجی در بخش مهندسی و ساخت ماشین آلات استفاده شود زیرا این قانون است که ملزم به رعایتش هستیم.
به گزارش “شاتا” مهندس محمد رضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تولید الیاف شیشه و تفاهم نامه توسعه صنایع کامپوزیتی توسط یک شرکت چینی در مرند افزود : مواد اولیه کشور ما بسیار مناسب است و با داشتن انرژی فراوان در ایران قطعا به نفع همکار چینی است که روی سرمایه گذاری تاکید کند.
نعمت زاده با اشاره به روابط دیرینه کشورمان با چین اضافه کرد : این سیاست دو کشور است که در زمینه های مختلف همکاری های اقتصادی ، صنعت  و تجاری با هم داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار داریم پس از توافق نامه ایران و کشورهای 5+1 و لغو تحریمها روابط را گسترده تر و با محتوای بیشتر شاهد باشیم.
وی گفت : سیاست ما بر این است که کشورهای دوست،  بیشتر روی مشارکت و سرمایه گذاری مشترک کار کنند به خصوص که تاکید شده 50 درصد از محصولات صادر شود و اگر همکاران ما از عملکرد یک واحد رضایت داشته باشند آن را به دو یا سه برابر افزایش ظرفیت می دهیم.
وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین گفت: با توجه به اینکه مصرف مواد کامپوزیت روز به روز  بیشترمی شود و خیلی از وسایل و قطعات خانگی و صنعتی از این مواد تهیه می شود ، بنابر این برای اینکه این مواد تولید شود هم از یکسری مواد رزینی و شیمیایی و هم از یک سری الیاف که نقش آرماتور بتن را ایفا می کند مثل الیاف شیشه و کربن و یا پلی استر استفاده می شود .
وی گفت: بیشترین مصرف الیاف شیشه در کامپوزیت است و قبلا این الیاف از خارج وارد می شد اما با احداث این واحد با ظرفیت 30 هزار تن در مرند که هم سیلیس خوب و هم کائولن و سایر مواد معدنی و انرژی خوب داریم ،  این واحد سرمایه گذاری خواهد شد.
مهندس نعمت زاده افزود: مواد کامپوزیتی سه نوع است که به صورت منفصله ، بافته و نیز پارچه که برای استفاده از انواع الیاف به کار می رود  واحتمالا ظرف24 ماه از زمان امضا اجرا میشود .
وی اظهار کرد :  این قرارداد به صورت فاینانس است و از طرف بانکهای چینی تامین می شود 74میلیون دلار ارزش قرار داد است که 30 درصد تجهیزات ساخت داخل است بقیه بیش از 50 میلیون دلار وارداتی است و 100 میلیارد تومان هزینه ساختمان و نصب و اجرا به صورت ریالی است.
در این مراسم همچنین داوود اجاقی مدیر عامل شرکت الیاف شیشه ای مرند ارزش این قرار داد را 460 میلیون یورو و 103 میلیارد تومان برشمرد که سالانه 30 هزار تن الیاف شیشه و محصولات وابسته تولید خواهد کرد.
اجاقی افزود : پیمانکار متعهد است 30 درصد از تجهیزات را از داخل تهیه کند .
به گفته وی این محصول جزو پر کاربردترین الیاف شیشه ای موجود و سازگار با محیط زیست است و محصولات برای 10 سال ضمانت می شوند و تولید آزمایش آن برای مدت 4 ماه انجام می شود.
همچنین آقای “می”‌معاون مدیر عامل شرکت CNBM  ، شرکت تحت امر خود را یکی از 500 شرکت برتر دنیا معرفی کرد و افزود :  به همکاریهای بین المللی اهمیت می دهیم و با فعالیت شرکت خودمان می خواهیم کریدور ابریشم چین را اجرا کنیم.
وی گفت : شرکت CNOMA باید همکاری و پشتیبانی کند که با بروز ترین تکنولوژی و تجهیزات و نیز سرویس خوب ، این پروژه را سر زمان معین شده تحویل دهد و کمک کند با این تجهیزات محصولات خوب تهیه کنید.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!