0

ورود راکتور پیشرفته به اراک با اجرای قرارداد مشترک ایران، چین و آمریکا

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 502 بازدید
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه نشست آتی ایران، چین و آمریکا برای افزایش هماهنگی سه کشور جهت اجرای پروژه بازطراحی راکتور اراک است، گفت: با اجرای این قرارداد تکنولوژی جدید از راکتورها پیشرفته وارد کشور می شود.
خانه ملت: مرتضی صفاری نطنزی، با اشاره به برگزاری نشست آتی ایران، چین و آمریکا در وین اتریش در خصوص بازسازی و بازطراحی رآکتور اراک، گفت: این نشست ها بر اساس توافق هسته ای، برای تعیین تکلیف قرارداد جهت بازطراحی راکتور اراک و اجرای آن صورت می گیرد، البته مسئولان سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره کننده در طول مذاکرات تلاش بسیاری را برای حفظ راکتور انجام دادند و در نهایت مقرر شد که این راکتور تنها باز طراحی شود.نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با بازطراحی راکتور اراک، قرار است که تکنولوژی جدید از راکتورها پیشرفته وارد کشور شود و اجلاس سه جانبه ایران، چین و آمریکا در همین راستا است، بر اساس توافق هسته ای غرب موظف شده که هزینه بازطراحی راکتور اراک را پرداخت و سیستم آن را به روز کند، از طرف دیگر متن بازطراحی اراک به امضای وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 رسید.
صفاری گفت: همچنین در مسئله باطراحی راکتور اراک مقرر شده که ایران مدیر گروه نوسازی است و کشورهای دیگر با ما در این زمینه همکاری خواهند کرد. از طرف دیگر در این پروژه چین و آمریکا شرکای اصلی به شمار می آیند و کشورهای دیگر در بخش های کوچکتر همکاری خواهند داشت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از نشست سه‌جانبه ایران، چین و آمریکا در خصوص بازسازی رآکتور اراک ظرف هفته‌های آینده و در وین خبر داد.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!