0

هندی ها آماده امضای قرارداد خط لوله واردات گاز از ایران هستند

دسته بندی ها : قرارداد گازی 26 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 397 بازدید

منابع رسمی در دهلی نو اعلام کردند که هند برای امضای قرارداد خط انتقال گاز از بستر دریا به طول یک هزار و ۴٠٠ کیلومتر از ایران به غرب این کشور آماده شده است.

به گزارش روزنامه تریبیون، خط انتقال ۴,۵ میلیارد دلاری گاز ایران از بستر دریای عمان و در عمق سه هزار و ۴٠٠ متری اجرا می‌شود، این خط لوله، روزانه ٣١.۵ میلیون متر مکعب گاز را از ایران به بندر گجرات در غرب هند منتقل می‌کند، همچنین احداث این خط لوله به هند در واردات مستقیم گاز از ایران بدون نیاز به پاکستان کمک خواهد کرد.هند در تصمیمی راهبردی قرار است قراردادی برای احداث یک خط لوله انتقال مستقیم گاز از ایران امضا کند.

در ادامه این گزارش آمده است: از این خط لوله گاز زیردریایی در آینده برای انتقال گاز ترکمنستان به این کشور استفاده می‌شود.

یک مقام ارشد دولت نارندرا مودی به روزنامه تریبیون گفت: دهلی نو برای امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز از ایران به این کشور آماده شده است.
وی افزود: با لغو تحریمهای ایران، مشکلی برای اجرای این خط مهم وجود ندارد.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز، منابع رسمی هند اعلام کردند: هیئتی از شرکتهای بزرگ خریدار گاز از جمله شرکتهای گاز هند جیل و ایندین اویل قرار است این هفته با سفر به ایران درباره قیمت گاز دریافتی هند از طریق این خط لوله و شرائط دیگر با مقامهای ایرانی گفتگو کنند.

به گفته این منابع، شرکتهای هندی به دنبال امضای قراردادی برای مبادله گاز میان ایران و ترکمنستان در شمال و انتقال همان مقدار گاز از طریق خط لوله به هند هستند.

کارشناسان معتقدند که اجرای این خط انتقال گاز برای امنیت انرژی هند بعد از راه اندازی رسمی طرح خط لوله گاز ترکمنستان، افغانستان، پاکستان (تاپی) مهم است.

علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران چندی پیش در گفتگو با خبرنگاران در دهلی نو درباره صادرات گاز ایران به هند گفت: ایران آماده امضای قرارداد با شرکتهای هندی برای اجرای خط لوله است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!