0

آیا همسایه‌هایتان اینترنت شما را می‌دزدند؟

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 شهریور 1397 مدیر سایبرلا 410 بازدید

شاید اخیراً شما متوجه کاهش سرعت اینترنتتان به‌طور اتفاقی روی دستگاه های مختلف شده‌اید برای مثال هنگام تماشای ویدئوها و یا جستجو در اینترنت با این کاهش سرعت مواجه هستید.

به گزارش کماندو، دو حالت وجود دارد احتمال اول مربوط به مشکلات اتصال اینترنت شما می‌باشد و اما احتمال دوم مربوط به دزدی از اینترنت شماست به‌گونه‌ای که فردی پهنای باند قابل‌توجهی از اینترنت شما را استفاده می‌کند و تنها باقی‌مانده آن ظرفیت را برای شما و گجت شما باقی می‌گذارد.

چگونه شما می‌توانید متوجه شوید که چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر فردی از اینترنت شما استفاده می‌کند باید چه کنید؟ پاسخ این پرسش‌ها در ادامه مقاله وجود دارد.

آیا کسی اینترنت شما را می دزد؟

وارد تنظیمات مودمتان شوید و قسمتی که وسایل متصل شده به مودمتان را نشان می‌دهد را چک کنید. اگر در راستای log in شدن به کمک نیاز دارید از دفترچه راهنمای مودم می‌توانید استفاده کنید.

اگر به یک‌راه حل آسان‌تر نیاز دارید می‌توانید از برنامه Wireless Network Watcher استفاده کنید.

این برنامه رایگان یک لیست از گجت های متصل شده به شبکه وای فای شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و هر موقع که بخواهید آن را چک کرده یا باز بگذارید.

هنگامی‌که لیست گجت های متصل شده را یافتید می‌توانید گجت هایی که به خودتان تعلق دارد را شناسایی کنید. کامپیوتر شما باید اسم گجت هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید را در سیستم نشان دهد. برای مثال نام شرکت تولیدکننده تبلت و یا تلفن هوشمندی که از آن استفاده می‌کنید باید در سیستمتان نشان داده شود.

اگر که شناسایی دستگاه‌ها برای شما سخت می‌باشد کافی است دستگاه‌های متصل شده را قطع و وصل کنید تا متوجه شوید که چه دستگاه‌هایی متعلق به شما هستند.

هنگامی‌که شما یک دستگاه پیدا می‌کنید که به شما تعلق ندارد آنگاه متوجه وجود یک سارق اینترنت می‌شوید.

اگر که کاهش سرعت اینترنت شما به‌صورت تصادفی اتفاق می‌افتد بهتر است این چک کردن شبکه را چندین بار تکرار کنید. ممکن است سارق به‌طور غیرمنظم به شبکه وای فای شما متصل شود.

چگونه شبکه وای فای خود را امن کنید

حتی اگر شما یک اتصال غیرمجاز به شبکه وای فای تان را تشخیص دهید بازهم نمی‌توانید مشخص کنید که چه کسی به وای فای تان متصل است مگر اینکه بخواهید اسم گجت و مک آدرس‌های تمام همسایه‌هایتان را بررسی کنید.

در واقع شما باید جهت امن کردن شبکه وای فای خود تلاش کنید زیرا موارد بسیار زیادی از جرائم مانند حملات سایبری و تبادل عکس‌های غیرقانونی می‌تواند با استفاده از شبکه وای فای دیگران اتفاق بیافتد و اگر این اتفاق رخ دهد شما باید به‌عنوان صاحب شبکه وای فای پاسخگو باشید و آنگاه پلیس شمارا می‌شناسد.

اگر شبکه وای فای شما قبلاً مورد دستبرد واقع‌ شده است شما باید به‌ سرعت رمز ورود خود را عوض کنید.

چگونه سرعت وای فای را افزایش دهیم

اگر تمام مراحل بالا را پشت سر گذاشتید و هیچ اتصال غیرمجازی را مشاهده نکردید اما هنوز سرعت اینترنت شما پایین است باید اعمال دیگری را انجام دهید.

سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید این سرعت همان سرعتی است که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت در قبال دریافت هزینه به شما ارائه داده است. اتصال اینترنتتان را چندین بار چک کنید اگر سرعت وای فای تان از سرعت اینترنت کم‌تر می‌باشد ممکن است نیاز به به‌روزرسانی مودم تان داشته باشید در غیر این صورت با موسسه توسعه‌دهنده اینترنتتان تماس بگیرید و مشکلتان را در میان بگذارید.

ترجمه: عرفان عرب

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!