0

هشدار نسبت به خرید طلا از طریق فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای سایبر 19 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 1182 بازدید

فروش طلا در فضای مجازی؛ طرحی که اخیرا شکل گرفته و برای خریداران هم مشکلاتی به وجود آورده است؛ به گونه‌ای که برخی افراد بعد از خرید، متوجه تقلبی بودن طلا شدند که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر به دلیل نداشتن آدرس دقیق و مشخصات مورد نیاز در فاکتور خرید، امکان پیگیری متخلفان وجود ندارد.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از ایسنا: محمدکشتی آرای درباره فروش طلا در فضای مجازی و تخلفاتی که بعضا در این زمینه گزارش شده است، توضیح داد: مواردی را شاهد بودیم که افرادی از طریق فضای مجازی اقدام به خرید مصنوعات طلا کردند که البته به دلیل تقلبی بودن و از طرفی نداشتن اطلاعات مورد نیاز از واحد فروش در فاکتورها نتوانستیم متخلفان را ردیابی و شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر زیورآلاتی که از این طریق خریداری می شوند معمولا کمتر از 10میلیون تومان قیمت دارند، گفت: به خریداران توصیه و تاکید می‌شود که در زمان خرید طلا به واحدهای مجوز دار مراجعه کنند و تحقیقات لازم را از مراکز خرید مجازی نیز انجام دهند.

اما علیرغم اینکه واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است شاهد عرضه و فروش انواع طلاهای هندی و ایتالیایی در بازار هستیم که مشتریان خاص خود را نیز دارد که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، 15 تا 22 درصد مصنوعات طلا در بازار قاچاق هستند و این در حالی است که آمارهای غیر رسمی حکایت از قاچاق بودن بیش از نیمی از مصنوعات طلای موجود در بازار را دارد.

کشتی آرای اظهار کرد: البته برخی مصنوعاتی که به عنوان طلای خارجی معرفی می‌شوند در اصل تولید داخلی بوده و برای جلب مشتریان از عنوان “خارجی” برای آنها استفاده می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!