0

پسردایی شاکی، عامل هتک حیثیت اینترنتی بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 آبان 1396 مدیر سایبرلا 358 بازدید

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که تصاویر شخصی و خصوصی یکی از شهروندان را در یکی از شبکه‎های اجتماعی مجازی منتشر نموده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی شهروندان به همراه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ساخت پروفایلی با نام و مشخصات وی نموده و تصاویر شخصی و محرمانه او را در معرض نمایش گذارده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت عظیم.م که پسر دایی شاکی می‌باشد شناسایی و دستگیر گردید.

وی افزود: متهم صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه را اختلاف با شاکی و همچنین در اختیار داشتن تصاویر او عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در ادامه با تأکید بر اینکه نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی محیطی نا امن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران فضای مجازی خواست اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و همچنین برای اطلاعات شخصی خود ارزش قائل شده و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!