0

نکاتی در زمینه جستجوهای اینترنتی

دسته بندی ها : وکیل جرایم سایبری 18 آبان 1395 مدیر سایبرلا 1037 بازدید

سرعت بالا در پاسخگویی، جامع بودن، در دسترس بودن و پاسخگو بودن به جزئی‌ترین سوالات از ویژگی‌ها و مزایای اصلی ای ابزار جستجو است و باعث شده که موتورهای جستجو به یک ابزار اصلی برای بدست آوردن اطلاعات تبدیل شوند. با رعایت چند نکته ساده میتوانیم استفاده بهینه و به دور از هر گونه مخاطره‌ای از موتورهای جستجو داشته باشیم.

به گزارش سایبرلا به نقل از ایران هشدار، امروزه بسیاری از افراد برای بدست آوردن اطلاعات در هر موردی به موتورهای جستجو اینترنتی مراجعه می‌کنند. سرعت بالا در پاسخگویی، جامع بودن، در دسترس بودن و پاسخگو بودن به جزئی ترین سوالات از ویژگی‌ها و مزایای اصلی ابزار جستجو است و باعث شده که موتورهای جستجو به یک ابزار اصلی برای به دست آوردن اطلاعات تبدیل شوند.

با رعایت چند نکته ساده می‌توانیم استفاده بهینه و به دور از هرگونه مخاطره‌ای از موتورهای جستجو داشته باشیم. این نکات عبارتند از:

• چگونگی استفاده از فیلترهای موتورهای جستجو را بیاموزید.
معمولا از طریق بخش‌های “Advanced Search” ، “Settings” و یا بخش‌هایی شبیه با این نام‌ها می‌توانید به فیلترهای موتورهای جستجو دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید تنظیمات این قسمت را به نحوی انجام دهید که به طور دائمی بر روی موتور جستجو شما اعمال شود و با هر با جستجو و سرچ کردن، فیلترهای اعمال شده را لحاظ کند. همواره با کلیک کردن بر روی Filter Setting می‌توانید از وضعیت فیلترها مطلع شوید.

• برخی موتورهای جستجو از صفحات هشدار برای آگاه کردن کاربران استفاده می‌کنند.
این صفحات هنگامی به نمایش درمی‌آیند که کاربر محتوا یا لینکی را دریافت کند که ممکن است آلوده یا مخرب باشد. این صفحه از دسترسی فرد به سایت جلوگیری نمیکند بلکه او را در تصمیم‌گیری آگاهانه برای این که آیا به آن سایت مراجعه نماید یا خیر، آگاه می‌سازد.

• نصب نرم‌افزارهای فیلتر و پایش کردن بر روی رایانه از دیگر روش‌ها برای کمک کردن برای حمایت از کاربران در برابر سایت‌های مزاحم و غیر قانونی است.

• برخی موتورهای جستجو به کاربران پیشنهاد می‌دهند، انتخاب نمایند که جستجو فقط در سایت‌های کشوری که در آن قرار دارد انجام شود یا در سراسر جهان صورت گیرد.
برای مثال اگر یک آلمانی در هنگام جستجو فقط گزینه سایت‌های آلمانی را انتخاب نمایند فقط سایت‌هایی را مشاهده خواهند کرد که میزبانی آنها در آلمان قرار دارد و در صورت هرگونه تخلف و مشکل، با مراجعه به پلیس پیگیری آن راحت‌تر خواهد بود.

• برای جستجو از کلید واژهها و عبارات دقیق و مشخص استفاده نمایید تا به نتایج دقیق و درست دست پیدا نمایید در غیر این صورت با نتایج تصادفی روبرو خواهید شد.

• اطمینان حاصل کنید که املای کلمات را به طور صحیح وارد می‌کنید. کوچکترین خطاها می‌تواند نتایج غیر واقعی و ناخواسته‌ای در برداشته باشد.

• به خاطر داشته باشید، همه اطلاعاتی که از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آیند قابل اعتماد نیستند.

• به یاد داشته باشید که نتایج برخی از سرچ ها به مواردی منتج می‌شود که لیستی از خدمات و محصولات شرکت‌ها و اطلاعات تبلیغاتی آنها هستند که در نتیجه نمی‌توانند نتایج مناسبی برای تحقیق باشند.

این نوشته ها معمولا با کلماتی همچون “Ad” به معنی تبلیغات یا “Sponsored Results” به معنی نتایج تحت حمایت، که در بالای صفحه یا در ستونی در قسمت راست صفحه نمایش داده میشود قابل تشخیص هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!