0

نمونه مبایعه نامه اتومبیل

نمونه مبایعه نامـه اتومبیل

یَااَیُّهَاالَّذِینَ آمَنُوا اَوْفُوابِالْعُقُودِ – ای کسانی که ایمان آورده‌اید به عهد و پیمان‌هایتان وفا کنید.

ماده 1:طرفین معامله: …..

1-1 :فروشنده: ………………… فرزند: ….. دارای شناسنامه شماره: ….. صادره از: ….. ساکن نشانـی: ….. تلفن: …..

2-1:خریدار: …………………  فرزند: ….. دارای شناسنامه شماره: ….. صادره از: ….. ساکن نشانـی: ….. تلفن: …..

ماده 2: مورد معامله و مشخصات آن:

مورد معامله و مشخصات آن که فروشنده به رؤیت خریدار رسانده و مورد قبول و تأیید خریدار می‌باشد عبارتست از یک دستگاه وانت / سواری : ….. سیستم :….. مدل : ….. رنگ : ….. شماره موتور : ….. شماره شاسی : …..شماره موقت / شهربانی : ….. دارای یک جلد سند مالکیت به شماره….. و به شماره ثبت….. صادره از : ….. اداره راهنمائی و رانندگی : ….. که مورد معامله را فروشنده به رؤیت خریدار رسانیده است و خریدار از کمیت و کیفیت ارزش آن اطلاع کامل حاصل نموده و مورد قبول خریدار می باشد.

ماده 3:قیمت کل مورد معامله:

قیمت….. مورد معامله….. مبلغ: ….. ریال معادل : ….. تومان وجه رایج مورد توافق متعاملین قرار گرفت و به ترتیب زیر از سوی خریدار به فروشنده پرداخت می‌گردد:

1-3: مبلغ :…..ریال (…..تومان) به عنوان قسمتی از ثمن….. معامله….. نقداً….. طی فقره چک بانکی از سوی خریدار تسلیم فروشنده گردید و به دریافت آن اقرار نمود.

2-3: مبلغ : …..ریال (…..تومان) همزمان با تحویل مبیع و به تصرف مشتری دادن آن در مورخه / / 13 .

3-3: مبلغ: …..ریال (…..تومان) در تاریخ / / 13 همزمان با تنظیم سند رسمی انتقال و در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه شماره : ….. .

تبصره:عدم پرداخت مبلغ مندرج دربند 1-3 این مبایعه نامه از سوی خریدار به هر علت موجب منفسخ شدن و بی اعتباری معامله گردیده و با انفساخ معامله، فروشنده مجاز است مورد معامله را به هر شخص دیگری واگذار نماید و در این مورد نیاز به اخذ هیچ گونه مجوز دیگری نمی‌باشد.

ماده 4:شروط معامله:

1-4: تاریخ تحویل مبیع مورخه / / 13 تعیین می‌شود که همزمان با تحویل مبیع مبلغ مندرج دربند 2-3 در حق فروشنده تأدیه می‌گردد.

2-4: تاریخ تنظیم سند رسمی انتقال اتومبیل مورخه / / 13 می باشد که طرفین ملزم به حضور در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستان واقع در….. برای انجام کلیه تعهدات مندرج در مبایعه نامه و تشریفات قانونی نقل و انتقال می‌باشند.

3-4: فروشنده مکلف است قبل از تاریخ تنظیم سند رسمی، کلیه اسناد و مدارک لازم اعم ازمفاصاحساب های مالیاتی نقل و انتقال وعدم خلاف و…..را تهیه و به دفترخانه فوق‌الذکر تسلیم نماید. بطوریکه در روز تنظیم سند رسمی هیچ‌گونه مانعی برای تنظیم سند موجود نباشد.

4-4 : حضور فروشنده بدون همراه داشتن اسناد و مدارک لازم و حضور خریدار بدون همراه داشتن باقیمانده ثمن معامله (به صورت چک تضمینی یا وجه نقد) در حکم عدم حضور است و ملاک عدم حضور در دفترخانه، گواهی صادره از دفترخانه مذکورمی باشد.

5-4: در صورت عدم تحویل مورد معامله در تاریخ مذکور، فروشنده ملزم به پرداخت روزانه مبلغ…..ریال (…..تومان) به عنوان جبران خسارت تأخیر در تحویل مبیع در حق خریدار خواهد بود.

6-4: هرگاه خریدار در موعد مقرر در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستان حاضر نشده و نسبت به تنظیم سند رسمی معامله اقدام نکند، این مبایعه نامه به خودی خود فسخ و معامله فاقد اعتبار بوده و فروشنده می تواند بابت تخلف از انجام تعهد خریدار، مبلغ…..ریال (…..تومان) از پیش پرداخت را کسر نموده و باقیمانده را به وی مسترد نماید.

7-4: هرگاه فروشنده در موعد مقرر در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستان حاضر نشده و نسبت به تنظیم سند رسمی معامله اقدام نکند، اگرچه این عمل به ارکان معامله خللی وارد نمی‌نماید و در هر صورت معامله معتبرمی باشد، خریدارمی تواند با مراجعه به مقـامـات صـالحه قضـائی الـزام طـرف مستنـکف را ضمـن مطالبـه خسـارات وارده به حضور در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستان و تنظیم سند رسمی انتقال مورد معامله مطالبه نماید.

تبصره: چنانچه خریدار الزام فروشنده مستنکف را جهت حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی از مقامات قضائی مطالبه نماید، فروشنده هیچ‌گونه حق و ادعائی نسبت به مابقی ثمن مورد معامله (مذکور در بند 3-3) نخواهد داشت.

8-4: خریدار حق دارد مورد معامله راجزءً یا کلاً ولو به صورت صلح حقوق و یا وکالت به غیر منتقل نماید که در این صورت و حسب اعلام اطلاع قبلی انجام انتقال رسمی (موضوع بند 2-4) بنام منتقل‌الیه جدید انجام خواهد گرفت و تکالیف خریدار مذکور در این مبایعه نامه نیز از حیث پرداخت الباقی ثمن معامله و حضور در دفترخانه بر عهده وی قرار خواهد گرفت.

9-4: فروشنده اقرار نمود که مورد معامله مشمول مصادره اموال نبوده و در توقیف نمی‌باشد و مورد رهن و وثیقه کسی نیست و منافعی از آن به هر شکلی به دیگری واگذارشده و ممنوع‌المعامله نمی‌باشد.

10-4: هرگاه بیع مورد ادعای دیگری قرار گرفت و یا بعداً این ادعا حاصل شده و به اثبات برسد بطوریکه عملاً نقل و انتقال تحقق پیدا نکند و یاسند تنظیمی ابطال گردد فروشنده مکلف است ثمن معامله را به قیمت روز (و درصورت لزوم با جلب نظرکارشناس) به خریدار پرداخت نماید و چنانکه در این رمینه خسارتی هم متوجه خریدارشود باید این خسارت را نیز جبران کند.

11-4: متعـاملین براساس آیات شریفه‹‹ اًوفُوا بِالعقود ِ›› و ‹‹ اَلمُسلمؤنَ عِندَشُرُوُطِهِم ›› متعهـد و ملتـزم می‌شوند نسبت به انجـام کلیـه تعهـدات خود به شـرح این مبـایعه نامـه و حضور در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستانو تنظیم و امضاء سند رسمی مورد معامله اقدام نمایند.

12-4: تأدیه کلیه مالیات‌ها و عوارض اعم از نقل و انتقال، عوارض شهرداری، دارائی و کلیه هزینه‌های بیمه، شماره‌گذاری مالیات مشاغل وانت و….. به عهده فروشنده بوده و هزینه‌های نقل و انتقال در دفترخانه، اعم ازحق‌الثبت وحق‌التحریر و بهای اوراق رسمی دفترخانه بالمناصفه به عهده طرفین می‌باشد.

13-4: با توجه به اینکه به موجب ضوابط جاری پلاک نصب شده در اتومبیل فی‌الواقع به نام فروشنده می‌باشد فلذا تا زمان تکمیل مراحل نقل و انتقال در اداره راهنمائی و رانندگی /دفترخانه اسناد رسمی شماره: ….. نام شهرستان،‌ پلاک منصوبه در اتومبیل در ید خریدار امانت می‌باشد.

این مبایعه نامه با توجه به مواد 10 و 190 قانون مدنی و با رعایت کلیه شرایط و مقررات شرعی و قانونی معاملات در کمال صحت و سلامت، با اراده شخصی و با علم و آگاهی از کم و کیف مورد معامله و اوضاع و احوال و زمان و مکان و نیز برابری ارزش مبیع با ثمن و با رضایت کامل طرفین مبادرت به انجام معامله نموده و با قبول اسقاط کافه خیارات خصوصاً خیار غبن اگر چه افحش باشد، هیچ‌یک از طرفین حق فسخ آن‌ را ندارد و صیغه شرعی عقد بیع ایجاباً و قبولا جاری شد و نسبت به آنان و ورثه و قائم‌مقام قانونی لازم‌الاجرا بوده و نوسانات قیمت‌ها هم هیچ‌گونه تأثیری در مبایعه نامه ندارد.

فروشنده: نام وامضاء فروشنده                           خریدار: نام و امضاء خریدار                           شهود: نام و امضاء شهود

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!