0

نمونه توافقنامه مطالعاتی، تحقیقاتی

تاریخ:

شماره قرارداد:

توافقنامه مطالعاتی، تحقیقاتی

طرفین توافقنامه

توافقنامه حاضر فی ما‌بین؛

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس………………………………………………………………….

که ازین پس «کارفرما»نامیده خواهد شد، و

………………………. به نمایندگی آقای……………………….به شماره ملی……………………….نام پدر……………………….شماره تماس………………………. آدرس………………………………………………………………….

که ازین پس «پیمانکار»نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد منعقد می‌گردد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

ماده 1) موضوع توافقنامه

موضوع توافقنامه عبارتست از :  ………………………………………………

ماده 2) مراحل اجرائی

خدماتی که توسط پیمانکار به موجب مفاد این موافقت نامه به انجام می رسد باید شامل موارد مندرج در پرسشنامه الف طرح مطالعاتی، تحقیقاتی باشد که قبلاً توسط پیمانکار تکمیل و به تایید کارفرما رسیده است. جزئیات مراحل اجرایی در فرم پرسشنامه الف طرح مطالعاتی، تحقیقاتی (پیوست)آمده است.

تبصره : پیمانکار حق واگذاری این موافقت نامه به غیر را ندارد.

ماده 3) مدت توافقنامه

3-1) تاریخ شروع توافقنامه: از تاریخ ……………..لغایت………………

3-2) مدت زمان اجرا : …………………………………………………

تبصره : تمدید توافقنامه با توافق و رضایت طرفین امکان پذیر خواهد بود.

ماده 4) حق الزحمه توافقنامه و شرایط پرداخت

کل مبلغ توافقنامه برابر است با…………………………………………………. (…………………………میلیون ریال)  ریال که کارفرما مبالغ هر صورت وضعیت را پس از کسر کسورات قانونی و قراردادی بشرح زیر طی چک به حساب …………………………نزد بانک …………………………بنام…………………………صادر و…………………………را جهت دریافت چک مطلع خواهد نمود.

4-1 ) درصورت درخواست پیش پرداخت از سوی پیمانکار پس از موافقت کارفرما و اخذ تضمین از پیمانکار نسبت به پرداخت پیش پرداخت حداکثر معادل 25 درصد مبلغ کل قرارداد اقدام و در اقساط مساوی از هر صورت وضعیت کسر خواهد شد.

4-2 )50درصد از کل مبلغ توافقنامه پس از ارائه گزارش اول و تائید آن توسط کارفرما

4-3 )50 درصد از کل مبلغ توافقنامه پس از ارائه گزارش نهایی و تایید آن توسط کارفرما

تبصره : رعایت کلیه مقررات مالیاتی وفق مفاد آگهی 3342/206 مورخ 19/9/82 سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط با موضوع توافقنامه به عهده پیمانکار می باشد. لذا کارفرما از هر پرداخت به پیمانکار مقدار 5% را به عنوان علی الحساب مالیات کسر و به حساب اداره امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی واریز می نماید.

ماده 5) گزارشات

پیمانکار متعهد است گزارشات مراحل تحقیقاتی را به شرح زیر تهیه و به کارفرما تسلیم نماید :

5-1)گزارش اول ……………………………………………………ماه (روز) پس از شروع توافقنامه .

5-2)نتایج تحقیقات و مطالعات در داخل و خارج کشور منحصرا” به کارفرما تعلق دارد و هرگونه بهره برداری از آن بدون اجازه کتبی کارفرما ممنوع می باشد.

5-3)کارفرما ظرف مدت 20 روز از تاریخ دریافت گزارشات نظر خود را کتبا” به پیمانکار  اعلام می نماید در غیر اینصورت گزارشات تایید شده تلقی می گردند.

تبصره : در صورت تشخیص کارفرما، در پایان پروژه یک سمینار علمی از کارهای انجام گرفته در محل فعالیت کارفرما و یا یکی از شرکتهای تابعه و وابسته کارفرما توسط مجریان پروژه برگزار خواهد شد.

ماده 6) همکاران پروژه

از نظر این توافقنامه کلیه کسانی که در اجرای این توافقنامه خدمات دائم و موقت برای پیمانکار ارائه نمایند، کارکنان پیمانکار شناخته شده و پیمانکار در تمام مدت زمان این توافقنامه مسئول اعمال و پاسخگوی کلیه امور آنها اعم از حقوقی و مالیاتی خواهد بود. علاوه بر وظایف فوق ، پیمانکار  مسئول تأدیه کلیه هزینه های مربوط به کارکنان خود اعم از پرداخت حقوق و دستمزد ، مالیات ، حق بیمه ، سنوات خدمت وسایر مزایائی که طبق قانون کار به آنان تعلق می گیرد، خواهد بود.

ماده 7 ) تسهیلات کارفرما

بطور کلی کارفرما تدابیر لازم جهت تسهیل کار پیمانکار را دراجرای توافقنامه اتخاذ خواهد نمود، بخصوص در موارد زیر:

7-1 ) در اختیار گذاشتن کلیه اطلاعات ، مدارک و اسناد و گزارشات موجود  که در ارتباط با موضوع توافقنامه میباشند و برای انجام پروژه، مورد نیاز پیمانکار  هستند.

7-2 ) فراهم نمودن امکان بازدید از تاسیسات کارفرما مرتبط با پروژه مطالعاتی، تحقیقاتی .

7-3 ) تعهدات کارفرما که در پرسشنامه الف طرح مطالعاتی، تحقیقاتی (پیوست) بیان گردیده است.

ماده 8 ) تعهدات پیمانکار

8-1) مسئولیت کامل اجرای پروژه و رعایت استانداردهای پذیرفته شده وزارت نفت برعهده پیمانکار است.

8-2) بر اساس مصوبه چهارصدوپنجاه و چهارمین جلسه مورخ 14/7/1380هیئت مدیره محترم شرکت ملی پالایش و پخش پیمانکار(پژوهشگاه – دانشگاه )یک نسخه تعهد نامه کتبی حسن انجام تعهدات به کارفرما ارائه خواهد داد.

8-3) پیمانکار تعهد می‌نماید که اطلاعات و مدارکی که به منظور اجرای پروژه در اختیار وی قرار می‌گیرد را محرمانه تلقی نموده و در اختیار اشخاص و یا مؤسسات دیگر نگذارد.

8-4) تائید خدمات و یا تصویب مدارک وگزارشهای مطالعاتی و تحقیقاتی پیمانکار، از سوی کارفرما، از مسئولیتهای پیمانکار در رعایت استانداردها و اصول علمی وفنی نمیکاهد و در هر حال پیمانکار مسئول و جوابگوی کاستیهایی است که به علت نقص کار او بعدها در کار مشاهده شود، خواهد بود .

8-5) پیمانکار در مقابل کار فرما و برای ارائه خدمات پیش بینی شده در توافقنامه و پیوستهای آن، مسئول است.

8-6)مسئولیت پیمانکار در قبال واگذاری بخشی از خدمات به اشخاص ثالث ، اعم از حقیقی یا حقوقی که بر حسب ضرورت ، مورد تائید کارفرما نیز قرار گرفته باشد ، کماکان همان مسئولیتهای موضوع این توافقنامه است وموافقت کارفرما نسبت به واگذاری قسمتی ازخدمات ، رافع هیچ یک از تعهدات ومسئولیتهای پیمانکار  در برابر کارفرما، نخواهد بود.

8-7) مسئولیت خسارات به کارفـرما و اشخـاص ثالث که ناشـی از فعـل و تـرک فعل پیمانکار یا کارکنـان وی می باشد بعهده پیمانکار  خواهد بود.

ماده 9) ناظر کارفرما

کارفرما بر اساس ضوابط خود یک نفر متخصص را به عنوان ناظر پروژه تعیین و به پیمانکار  معرفی می‌نماید. مسئولیت های ناظر و چگونگی ارتباط پیمانکار و ناظر را ضوابط شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران وشرایط خصوصی توافقنامه تعیین می نماید.

ماده 10) خاتمه توافقنامه و فسخ

کارفرما در طول مدت توافقنامه می تواند با یک اعلام کتبی و مهلت زمانی 30 روزه توافقنامه را خاتمه دهد. در این صورت پیمانکار  آن قسمت از موضوع توافقنامه و اسناد و مدارک را که قابل تحویل است ظرف مدت مذکور تحویل کارفرما داده و وجوه زیر را دریافت می نماید:

10-1) حق الزحمه کارهای انجام شده تا تاریخ خاتمه توافقنامه که به تأیید کتبی کارفرما رسیده است.

10-2)کلیه هزینه های ناشی از تعهدات پیمانکار درمقابل موسسات و اشخاص دیگر، مشروط بر اینکه این هزینه ها در توافقنامه پیش بینی شده باشد و بابت آنها به پیمانکار پرداختی نشده باشد و هزینه های فوق بایستی مستند به اسناد و فاکتورهای معتبر باشد و در سقف توافقنامه بوده و به تایید کتبی کارفرما نیز برسد. در صورتیکه کلیه هزینه های مربوط به اجرای توافقنامه و هزینه های بالاسری و سود معقول در مبلغ توافقنامه پیش بینی و منظور نگردیده باشد، پیمانکار  بعداً نمی تواند معترض یا مدعی گردد.

10-3)کارفرما می تواند در موارد زیر توافقنامه را فسخ و تضمین های حسن انجام تعهدات پیمانکار  را به نفع خود ضبط نماید :

 10-3-1- تاخیر غیرموجه در شروع و انجام خدمات تحت توافقنامه بیش از 10 روز

 10-3-2- انتقال توافقنامه به شخص یا اشخاص ثالث بدون اجازه کارفرما

 10-3-3- رعایت نکردن استانداردهای فنی شئونات حرفه ای

10-3-4- ورشکستگی و یا انحلال پیمانکار

 10-3-5- شمول هر گونه ممنوعیت قانونی به پیمانکار

10-3-6-عدم اجرای مفاد و ضمایم توافقنامه

تبصره : مجموع پرداختهای قبلی پروژه و خسارات تایید شده توسط کارفرما درخصوص هر یک از بندهای فوق یا مجموع آنها نبایستی از کل مبلغ پروژه تجاوز نماید.

ماده 11) تضمین حسن انجام کار

برای حصول اطمینان از حسن انجام کار ، ده درصد از هر پرداخت به پیمانکار  به عنوان تضمین حسن انجام کار کسر و نزد کارفرما نگهداری می شود ودر صورت فسخ قرارداد طبق مفاد بند 10-3 تضمین مذکور به نفع کارفرما ضبط خواهد شد. در صورتیکه کارفرما تا قبل از پایان قرارداد ، قسمتهایی از پروژه تحقیقاتی و مطالعاتی انجام شده را تحویل گیرد، وجه الضمان دریافتی ، به تناسب کاهش یافته به پیمانکار مسترد می گردد، مبلغ کسر شده حسن انجام کار ، به ازای ارائه ضمانتنامه بانکی و یا هر گونه تضمین معتبر دیگر از طرف پیمانکار، که مورد تائید کارفرما باشد به پیمانکار بازگردانده می شود.

ماده 12) ممنوعیت قانونی

پیمانکار اعلام می کند که در موقع عقد این توافقنامه ، مشمول ممنوعیت اصل 141 قانون اساسی و قانون منع مداخله کارکنان دولت ، مصوب 22/10/1337 نبوده ودر صورتیکه خلاف آن برای کارفرما ثابت شود ، یا تغییراتی در صاحبان سهام، مدیران یا بازرسان ، پیمانکار  رخ دهد که با مفاد قوانین یاد شده تعارض داشته باشد توافقنامه فسخ خواهد شد، و پیمانکار  موظف است تمامی اطلاعاتی را که در جریان انجام خدمات این توافقنامه تحصیل می کند، محرمانه تلقی نموده و حداکثر سعی خود را برای جلوگیری از دسترسی اشخاص غیر مجاز به آنها به کار بندد.

ماده 13) حوادث قهریه (فورس ماژور)

در مورد تأخیرات ناشی از حوادث قهریه مانند سیل، زلز‌له، آتش سوزی و جنگ و ….. ، هریک از طرفین از مسئولیت مبراست، مشروط بر آنکه اینگونه حوادث اولاً غیر قابل پیش بینی بوده، ثانیاً جلوگیری یا رفع آن از عهده هریک از طرفین خارج بوده و ثالثاً ترک فعل هر یک ازطرفین در بروز آن مؤثر نبوده باشد، در چنین حالتی پیمانکار(پژوهشگاه) در اسرع وقت کارفرما را از بروز حوادث مطلع و تمدید مدت و یا خاتمه دادن آن را از کارفرما تقاضا می نماید. کارفرما پس از حصول اطلاع و بررسی پیشنهادات، زمان مناسبی را برای تمدید در نظر می گیرد .

ماده 14) جریمه تاخیر

چنانچه به تشخیص ناظر، پیمانکار تمام یا قسمتی از تعهدات موضوع توافقنامه را به موقع انجام ندهد، کارفرما می تواند به ازاء‌ هر روز تاخیر یک هزارم از مبلغ مرحله مربوطه را به عنوان جریمه از مطالبات وی به نفع خود کسر و ضبط نماید. جمع کل جریمه های تاخیر نبایستی بیشتر از 5% کل مبلغ موافقت نامه باشد.

ماده 15) دقت و کوشش

پیمانکار باید تعهدات ناشی از این توافقنامه را با بکار بردن بهترین روشها و اصول فنی و حرفه ای انجام داده و حداکثر مهارت، دقت و جدیت را بکار برده و در هر زمان که اشتباهی ناشی از فعل یا ترک فعل  پیمانکار معلوم گردد در اسرع وقت و بدون ایجاد هزینه ای برای کارفرما، نسبت به تصحیح کار خود بنا به نظر کارفرما اقدام نماید.

ماده 16) تغییرات

16-1) پیمانکار باید مطالعات مربوط به موضوع توافقنامه را به ترتیبی انجام دهد و نتایج آن را به نحوی تهیه نماید، که حتی الامکان احتیاج به تغییر آنها نباشد، درغیر اینصورت هر گونه تغییر یا اصلاح که جنبه کلی داشته و یا موجب افزایش هزینه گردد، فقط با موافقت قبلی کارفرما مجاز می باشد.

16-2) چنانچه پس از انجام قسمتی از موضوع قرارداد، تغییرات و یا اضافاتی در خصوصیات پروژه لازم باشد، که بنابه نظر کارفرما ناشی از فعل یا ترک فعل پیمانکار در شرایط توافقنامه نباشد، پس از موافقت کارفرما، در مورد مدت و میزان هزینه آن تصمیم گیری و مطابق بند 16-3 عمل می گردد.

16-3)کارفرما می‌تواند با شرایط همین توافقنامه و در طول مدت توافقنامه حداکثر تا میزان 25% از میزان کار موضوع توافقنامه را افزایش و یا کاهش دهد، که به تبع آن مبلغ و مدت توافقنامه به همان میزان افزایش و یا کاهش می یابد.

ماده 17) حل اختلافات

کلیه اختلافاتی که ممکن است بر اثر اجرای این توافقنامه یا تعبیر و تفسیر مندرجات آن بین طرفین توافقنامه رخ دهد و نتوان آنها را از طریق مذاکره و یا مکاتبه بطور دوستانه حل و فصل نمود، موضوع در کمیسیونی مرکب از طرفین توافقنامه مطرح و حل و فصل میگردد و در صورت عدم حصول نتیجه موضوع اختلاف به هیأت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش ایران ارجاع و نظر هیأت مدیره لازم الاجرا برای طرفین خواهد بود و طرفین ملزم می باشند تا حل نهایی اختلافات تعهداتی را که به موجب موافقت نامه به عهده دارند با حسن نیت کامل اجرا نمایند.

ماده 18) نشانی طرفین

18-1) از نظر این توافقنامه نشانی طرفین به شرح بند 18-3 و 18-4 بوده و هرگونه اخطار، ابلاغ و اعلام که به محل های مذکور ارسال شود ” ابلاغ شده ” به طرفین تلقی خواهد گردید.

18-2) هرگاه یکی از دو طرف توافقنامه نشانی خود را تغییر دهد، باید تا 15 روز قبل از تغییر، نشانی جدید خود را به طرف دیگر اعلام کند، بنابراین تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر ابلاغ نشده است مکاتبات به نشانی قبلی ارسال می شود و ” دریافت شده ” تلقی می گردد.

18-3) نشانی کارفرما :……………………………………… تلفن : ……………..  فاکس : ………………..

18-4)نشانی پیمانکار:…………………………………تلفن: ……………فاکس: …………………..

ماده 19) نسخ موافقت نامه :

این موافقت نامه در 19 ماده و 5 تبصره و در 5 نسخه متحدالمتن و دارای اعتبار یکسان در تهران تنظیم و بین طرفین مبادله گردید.

 

 محل امضاء نماینده :                                                                        محل امضاء نماینده :      

نام و نام خانوادگی :                                                                       نام و نام خانوادگی:

سمت :                                                                                                سمت :

امضاء :                                                                                             امضاء :

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید بانک قراردادهای حقوقی نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

برای طرح سوالات حقوقی خود می توانید به وب سایت مشاوره حقوقی اینترنتی مراجعه بفرمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!