0

وزارت ارشاد فعالیت طاقچه را غیر قانونی دانست، طاقچه از دسترس خارج شد

ممنوعیت قانونی, تحریم, فیلترینگ, پلمپ

وزارت ارشاد به دلیل آنچه نداشتن مجوز اعلام شده، از فعالیت طاقچه جلوگیری کرد. در پی این اطلاعیه، طاقچه از دسترس خارج شده و امکان خرید از آن وجود ندارد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد اعلام کرده است: «بر اساس اسناد بالادستی و در راستای «ساماندهی سکوهای نشر کتاب دیجیتال» از فعالیت طاقچه ممانعت به عمل می‌آید.»

پس از انتشار عکس بدون حجاب کارکنان طاقچه، حواشی زیادی برای این پلتفرم فروش کتاب به وجود آمد. ابتدا چندین ناشر از جمله انتشارات به‌نشر، خط‌مقدم، شهید کاظمی، راه‌یار، شهید هادی و دانشگاه تهران اعلام کردند با طاقچه قطع همکاری خواهند کرد. طاقچه نیز پس از این درخواست در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند فسخ قرارداد را در دستور کار قرار داده است.

در این اطلاعیه بدون اشاره به حواشی رواج‌یافته در شبکه‌های اجتماعی، علت ممنوعیت فعالیت طاقچه، نداشتن مجوز عنوان شده و در این خصوص به ماده ۲ قانون مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند استناد شده است.

در این قانون آمده است: «هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید، توزیع، تکثیر و عرضه آثار، نوارها و لوح‌های فشرده صوتی و تصویری نیاز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.»

همچنین طاقچه بنا بر ماده ۲ آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مکلف شده است از وزارت ارشاد مجوز دریافت کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!