0

مزاحم اینترنتی با هوشیاری پدر در دام پلیس افتاد

دسته بندی ها : مزاحمت تلفنی 10 شهریور 1397 مدیر سایبرلا 437 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه تهدید در فضای مجازی جرم است، گفت: کاربران باید مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند و به هیچ عنوان برای کاربران دیگر ایجاد مزاحمت نکنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری  گفت: در پی وصول یک پرونده از مرجع قضایی مبنی مزاحمت اینترنتی در فضای مجازی به پلیس فتا، از شاکی تحقیق شد که در این خصوص بیان داشت، شخصی یا اشخاصی به هویت نامشخص در شبکه اجتماعی تلگرام برای بنده و دخترم ایجاد مزاحمت نموده‌اند لذا من و دخترم شاکی هستیم و تقاضای رسیدگی داریم.

وی افزود: ماموران این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی سازنده اکانت مزاحم را شناسایی کردند و به پلیس احضار شد و در تحقیق به عمل آمده مشخص شد که اکانت مربوطه در اختیار خواهر زاده وی می‌باشد‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در پی شناسایی صورت گرفته، متهم اصلی به این پلیس احضار و از وی تحقیق به عمل آمد، متهم در ابتدا منکر قضیه بود و پس از مواجه شدن با مستندات لازم، به ایجاد مزاحمت معترف شد، دوستانم شماره تلفنی را به من دادند و گفتند می‌توانی برای دوست‌یابی اینترنتی در فضای مجازی از این شماره استفاده کنی و من بی‌خیال اینکه شماره در اختیار دختر خانمی است از طریق شبکه اجتماعی تلگرام پیامهای با محتوای پیشنهاد دوستی و برقراری رابطه احساسی ارسال کردم ولی بعدا متوجه شدم شماره در اختیار پدر دختر خانم می‌باشد و پدر ایشان پیامها را دریافت کرده است. ایشان نیز مرا تهدید کردند و بنده هم عصبانی شدم و به انگیزه انتقام‌جویی و ضد اخلاقی شروع به دادن پیام های توهین و تهدید آمیز به شاکی نمودم‌.

سرهنگ شاکری در ادامه با بیان اینکه متهم بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: برای ارسال هرگونه پیام در شبکه‌های اجتماعی نه تنها باید رعایت اخلاق را بکنیم و به هیچ عنوان برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنیم. چرا که هرگونه مزاحمت برای دیگران در فضای سایبر جرم بوده و فرد خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: در دوستی‌های خود چه در فضای مجازی و چه درفضای حقیقی تمام جوانب احتیاط را رعایت نموده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی از جمله تصاویر خصوصی، شماره تلفن و … را در اختیار دیگران قرار ندهید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!