0

کلاهبرداری اینترنتی 750 میلیون ریالی در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 دی 1394 مدیر سایبرلا 822 بازدید
فردی که با جلب اعتماد یکی از شهروندان در شبکه های اجتماعی اینترنتی ،مبلغ 750 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا : سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فتا اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان  مبنی بر کلاهبرداری دوست اینترنتی از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد  شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با شخصی غریبه آشنا شده که با او طرح دوستی ریخته و پس از اینکه رابطه ی آن ها عمیق تر می شود و اعتماد قربانی به او جلب می گردد،  شخص کلاهبردار به او پیشنهاد فراهم کردن وامی به مبلغ 300 میلیون تومان را داده و در قبال آن مبلغ 75 میلیون تومان به عنوان ضمانت درخواست می کند.

این مقام مسئول عنوان داشت:با توجه به اعتمادی که شاکی به او داشته مبلغ درخواستی را فراهم می کند و به حسابی که فرد شیاد معرفی کرده بود  واریز می کند،اما بعد از واریز مبلغ ، دیگر هیچ خبری از آن فرد نمی شود و حتی به ایمیل ها و تماس های تلفنی شاکی نیز پاسخ نمی دهد.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: سرانجام کارشناسان این پلیس با انجام  تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی و تلاش های شبانه روزی ظرف یک هفته توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: بررسی های پلیس نشان می دهد اکثر پرونده های کلاهبرداری در فضای مجازی به دلیل اعتماد بی جا به افراد غریبه است و فضای مجازی به گونه است که افراد با هویت های جعلی با نیت سوءاستفاده از کاربران حضور یافته و دیگران را فریب می دهند.
وی افزود: شهروندان باید این نکته را در خاطر داشته باشند همان طور که از نام فضای مجازی مشخص است هویت افراد مجازی می باشد و مشخص نیست پشت چهره مجازی آنان چه شخصیت واقعی قرار دارد لذا به هیچ کس در فضای مجازی اعتماد نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!