0

۵ قرارداد پژوهشی جدید بین شرکت ملی نفت و دانشگاه‎ها امضا می‎شود

گروه میثاق؛ پنج قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف، بین شرکت ملی نفت ایران و پنج دانشگاه‎ معتبر داخلی امضا و گام بلند دیگری در مسیر تقویت همکاری صنعت نفت و دانشگاه برداشته می‎شود.

به گزارش شانا، سیدصالح هندی از شناسایی نیازهای فناورانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در قالب مطالعه‎ای جامع خبر داد و گفت: پس از احصای نیازهای فناورانه این مدیریت، پنج عنوان پروژه پژوهشی در این مدیریت انتخاب و برای اجرای آن مذاکرات مبسوطی با پنج دانشگاه‎ انجام شد.

وی افزود: این موضوع در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز تصویب شده است و به این ترتیب، به زودی با هماهنگی وزرای نفت و علوم، قراردادهای پژوهشی مدیریت اکتشاف امضا می‎شود.

قراردادهای پژوهشی مدیریت اکتشاف برگرفته از الگوی ۹ قرارداد فناورانه بالادستی شرکت ملی نفت ایران که اواخر سال ۹۳ بین این شرکت و دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شد، می‌باشد و مدت زمان این قراردادها نیز ۱۰ ساله خواهد بود.

وی ادامه داد: در مذاکرات قراردادی با دانشگاه‎ها، بر تولید و توسعه فناوری و ضرورت شکل‎گیری شبکه فناوری متشکل از دانشگاه طرف قرارداد و شرکت‎های دانش‎بنیان و دانشگاه‎های همکار (داخلی و خارجی) و همچنین لزوم برنامه‎ریزی برای تجاری‎سازی فناوری‎ها تاکید شده است.

هندی ابراز امیدواری کرد که این پنج قرارداد پژوهشی در روزهای آینده امضا شود.

به گزارش شانا، در صورت امضای قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف با دانشگاه‎ها، وزارت نفت گام بلند دیگری در مسیر تقویت و تحکیم پیوند صنعت نفت و دانشگاه برمی‎دارد. پیش از این، ۹ قرارداد فناورانه در حوزه بالادست و ۱۲ قرارداد فناورانه در حوزه پایین‎دست صنعت نفت ایران بین شرکت‎های اصلی وزارت نفت و دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شده بود و افزون بر این قراردادها، هر یک از شرکت‎های اصلی و شرکت‎های تابع آنها، در حوزه‎های مختلف با دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی کشور همکاری‎های خوبی دارند و گاه تفاهم‌نامه‎ها و قراردادهای همکاری مشترکی نیز امضا کرده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!