0

امضای قرارداد 14هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در چابهار

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 30 آذر 1394 مدیر سایبرلا 498 بازدید

قرار داد 14 هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بنادر و دریانوری و استاندار سیستان و بلوچستان در تهران امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان آیین گرامیداشت روز حمل ونقل و تقدیر از فعالان حوزه حمل و نقل بندری و دریایی روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران ساحلی کشور در هتل همای تهران برگزار شد.
در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت دریایی جهانی است و محدود به مرزها نمی شود؛ باید در حوزه صنعت دریا و دریانوردی بازیابی شود.
وی افزود: کشور ایران قدرتی دریایی در حوزه نظامی، دریانوردی و بندری است، موقعیت ژئوپلیتیک مناسبی در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: آمادگی داریم به دلیل اختیارات قانون گذار سرمایه گذاری بخش خصوصی نزد بانک ها را تضمین کنیم.
محمد سعید نژاد افزود: براساس مصوبه صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده است که در سواحل مکران و چابهار فعالیت های توسعه ای گسترش یابد؛ در این زمینه کار تضامین انجام شده است و امیدواریم این سواحل آباد شود.
وی گفت: امسال 3700 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور منعقد شد و بخش خصوصی از محل آورده خود و تسهیلات بانکی در این حوزه سرمایه گذاری کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این همه سواحل و نعمتهای خدادادی کشور باید مورد استفاده قرار گیرد و برای رسیدن به عدم وابستگی به نفت باید از دریا و توسعه دریا محوری بهره گرفت.
علی اوسط هاشمی از بی توجهی به بندر چابهار در برهه زمانی سال 1362 تا 1386 انتقاد کرد و از سازمان بنادر و دریانوردی به سبب اجرای طرحهای توسعه بندر چابهار و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این بندر در سالهای اخیر قدردانی کرد و گفت: توجه ویژه رهبری و دولت تدبیر و امید به توسعه سواحل مکران نوید دهنده آینده درخشان در توسعه دریایی و سواحل کشور است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه سواحل مکران و بندر چابهار دارد و این امر جای تقدیر دارد.
بر اساس این گزارش؛ از مجموع 37 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور 14 هزار و 190 میلیارد ریال با امضای دو قرارداد توسط شرکت آریا بنادر با موضوع تامین و تجهیز راهبری تجهیزات فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری 13 هزار و 890 میلیارد ریال و اشتغالزایی 350 نفر و شرکت رزسفید با ساخت چهار انبار مکانیزه با سرمایه گذاری 191 میلیارد ریال و ظرفیت 750هزار تن در سال و اشتغالزایی 36 نفر مربوط به بندر چابهار است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!