0

ساخت لوله CRA / بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران در ساخت تجهیزات

قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA  همراه با انتقال دانش فنی و فناوری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های TUBACEX اسپانیا و فولاد اصفهان روز چهارشنبه منعقد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: با امضای این قرارداد صفر تا صد لوله‌های CRA داخل ایران ساخته خواهد شد و ایران به عنوان اولین کشور در منطقه سازنده این لوله‌ها می‌شود. رضا پدیدار، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه این قرارداد بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران در ساخت تجهیزات است می گوید: خودکفایی در ساخت لوله های CRA دستاورد ثبات سیاسی و اقتصادی در کشوراست.

رضا پدیدار، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه اجرای قراردادهای بین المللی حاصل ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور است در خصوص قرارداد ساخت لوله های CRA توسط ایران و اسپانیا  به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: این قرارداد دستاورد ثبات سیاسی در کشور و لغو تحریم های هسته ای در دولت یازدهم بوده است.

وی با بیان اینکه از دوسال نیم پیش قرارداد ساخت ۱۰ قلم کالاهای اساسی و استراتژیک صنعت نفت امضا شد و قرار بر این شد تا سرمایه گذاری از سوی ایران و انتقال دانش فنی از سوی کشورهای خارجی صورت گیرد می گوید: یکی از مهمترین این قراردادها CRA بود که ارزش این قرارداد بیش از ۵۵۰ میلیون یورو است.

پدیدار با بیان اینکه بخش خصوصی از خودکفایی در تولید کالاهای استراتژیک استقبال می کند می گوید: با این قرارداد صفر تا صد این لوله‌ها کمتر از سه سال در داخل کشور ساخته خواهد شد و می‌توانیم صادرات CRA را به منطقه نیز داشته باشیم. ضمن اینکه به گفته وی  ایران به عنوان اولین کشور در منطقه سازنده این لوله‌ها می‌شود و این موضوع بازار خوب صادراتی را نیز به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه لوله های CRA که به آن مغزی گفته می شود لوله هایی است که در حفاری از آن استفاده می شود می گوید: با توجه به اینکه این دانش فنی پیش از این در اختیار خارجی ها بود می گوید: این موفقیت بزرگی بود که با توافق اوپک و اجرای برجام حاصل شد. وی با بیان اینکه توافق اوپک و حضور پررنگ ایران موجب اعتماد بیشتر به ایران شد می گوید: اگر در حال تحریم بودیم هرگز نمی توانستیم به خودکفایی در ساخت CRA برسیم.

پدیدار در ادامه گفت: صادرات لوله های CRA دردستور کار است عراق  و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را گزینه مناسبی برای صادرات  عنوان کرد. وی با بیان اینکه لوله های CRA لوله های خاص آلیاژی هستند به دانش فنی و تکنولوژی ساخت آلیاژ اشاره کرده و می گوید: در پنج سال آینده می توانیم حتی آلیاژ را تولید کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه ارزش این قرارداد ۵۵۰ میلیون دلار است و تا ۶۳۰ میلیون دلار نیز امکان افزایش دارد می گوید: این قرارداد بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران در ساخت تجهیزات در دولت یازدهم است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!